75 kétütemű lóerő 114 kilóra

2021.02.12. 10:20

Az elmúlt évek egyik legszebb projektje a Langen Motorcycles 250 köbcentis, pillekönnyű, kétütemű café racere. Ha úgy éreznéd, hogy van némi hasonlóság a CCM Spitfire és a Langen kétüteműje között, nem jársz rossz nyomon, ugyanis a márkát alapító Christofer Ratcliffe korábban a CCM-nél dolgozott tervezőmérnökként.

A Langen viszont még a CCM-nél izgalmasabb, ugyanis nem holmi négyütemű egyhengerest építenek a csodálatos csővázba, hanem az olasz Vins befecskendezéses, kétütemű V2-esét. A futómű szintén ígéretes, Öhlins villát és K-Tech rugóstagokat használnak, a radiális fékeket pedig a Hel szállítja.

A szénszálas műanyagokkal és a minimalista szemlélettel a tömeget 114 kilóra sikerült lefaragniuk, így izgalmasnak ígérkezik a 75 lóerős teljesítménnyel - és ez utóbbi ennek a hírnek az apropója, ugyanis dyno padra tették a motort, és az egészről videó is készült.

Eredetileg csak 100 példány gyártását tervezték, egyenként 11,5 millió forintért, de az első bemutatón akkora volt a közönség lelkesedése, hogy a kvóta egyharmada látatlanban elkelt előrendelésben, így a Langennél nem zárkóznak el további 150 motor gyártásától sem, ha lesz rá igény.

"Úgy tűnik, hogy számtalan rajongóval osztozom azon az álmon, hogy a régi időkre jellemző, egyszerű és letisztult motorokat gyártsak, és sokan vágynak a kétütemű motorok hangjára és illatára" - nyilatkozta Ratcliffe - "Mivel most indulnak az elektromos motorok, az első Langenek a kétütemű technológia alkonyán érkeznek, de érdekes, modern járműként, a café racerek hagyományai előtt tisztelegve".

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.