Az MV Agusta rástartolt a legszebb fenék díjára

2021.02.12. 12:30

Az MV Agusta elkészítette a 800-as nakedjeinek a 2021-es változatát, itt van az új Dragster RR és Brutale RR. Logikus, hogy együtt kezelik őket, hiszen a motor, a váz, a futómű és a fékek azonosak a két modellnél.

A 2021-es frissítés során átdolgozták a vázat, az oldalsó merevítő elemeket erősebbre cserélték, ezáltal a torziós és a hosszanti merevség is javult, ezzel együtt pedig módosították a futómű alapbeállítását és a központi rugóstag himbarendszerét. Ezeken túl módosították az ülést és a kormányzárat.

A blokkot sem hagyták érintetlenül, komoly energiákat fektettek a surlódási veszteségek csökkentésébe, például a hengerfejeben DLC bevonatozást használtak, hogy a szelepek simábban fussanak - ezekre első sorban nem a teljesítménynövelés miatt van szükség, hanem az Euro5 teljesítése miatt.

A főtengely csapágyait apró furatokkal látták el, így kevesebb olajat igényelnek a megfelelő kenéshez, így a karterben kevesebb olajra van szükség, és kisebb teljesítményű olajszivattyúk is megfelelnek, ezáltal optimálisabb a rendszer működése.

A műszaki frissítés mellett a formát sem hagyták érintetlenül, a motor hátulját zseniálisan szabták át, a három kipufogóvég kialakítása egyszerűen lúdbőröztetően merész, ahogyan a hátsó lámpa is.

2021-ben nem lehet új modellt friss elektronika nélkül bejelenteni, így a Dragster RR és a Brutale RR is megkapta a Continental legújabb fejlesztéseit, melynek a középpontjában egy IMU áll, amely szállítja az adatokat a kipörgésgátlónak és a kanyar-ABS-nek.

A Dragster RR ezeken felül új hátsó gumit kap, a 200 mm széles Pirelli Rosso III profilját módosították, hogy ezáltal javuljon a kezelhetőség.