Steampunk powercruiser lett a Curtiss első modellje

2021.02.16. 10:33

A Curtiss-nek ugyanaz a titka, ami a szellemi elődjének is volt, nem szimplán motort gyártanak, hanem a munkájukra művészi alkotásként tekintenek. A Curtiss The One is egy rafinált alkotás, amely elsőre egy steampunk cruisernek tűnik, de ha az adatait megtekintjük, az egész új megvilágításba kerül.

Például a The One 193 kiló, ami gombócból sok, de cruisernek vagy elektromos motornak már pille könnyű. Hogy ezt elérjék, rengeteg szénszálas műanyagot használtak. A futómű is különlegtes, a lengőkaros első villa például ugyanaz, mint a hátsó, csak éppen elforgatva építették be, a váz pedig önhordó, az akkumulátorcsomag és a villanymotor biztosítja a szerkezeti merevséget, és ahhoz kapcsolódik minden. Az akkumulátorcellák folyadékhűtést kaptak, a motorról pedig szíjjal viszik hátra a hajtást, váltó és kuplung nélkül.

A minden paraméterében állítható rugóstagokat a RaceTech szállítja be hozzá, és ami külön érdekes, hogy nem csak a futómű állítható, hanem a villaszög is, amivel együtt módosítható a tengelytáv, a szabad magasság és az ülésmagasság is. Ezáltal igen tágas határok között hangolható a motor geometriája, a már-már sportos 27 fokos villaszögtől egészen a cruiseres 31 fokig.

A villanymotorról azt állítják, hogy ez a legnagyobb energiasűrűségű blokk, amely 217 lóerőre és 369 Nm nyomatékra képes, igaz, a The One esetében 120 lóerős csúcsteljesítményre és 87 lóerős névleges teljesítményre korlátozták, a legnagyobb nyomaték pedig 199 Nm, névlegesen pedig 169. De ezt később viszonylag könnyű lesz módosítani, ugyanis a vezérlőszoftver a felhőből frissíthető, így a jövőben a új fejlesztések igénybevételéhez még a kereskedésbe sem kell visszamenni.

A The One-ból legfeljebb 100 darabot terveznek gyártani, egyenként kb. 24 millió forintért, vagyis ahogyan a Confederate motorjai, ezek sem lesznek tömegtermékek. A The Two és The Three névre hallgató következő modelleket 2022-re és 2023-ra ígérik.