Amikor a villanyhajtás és a BMW C1 emléke találkozik

2021.02.17. 13:28

Az ütközésvédelem a motoroknál alapból kimerül a ruházatban és a sisakban, viszont a BMW már évek óta dolgozik azon, hogyan adhatna ennél többet - gondoljunk csak a C1-re, vagy a karbon tetejű elektromos tanulmányukra. Rajtuk kívül csak a Honda foglalkozik a motorok passzív biztonságával, példának pedig ott van a Gold Wing légzsákja és a VFR1200F első gyűrődőzónája.

A BWM legújabb szabadalmában egy csőváz biztosítaná a kétkerekű biztonságát, mely a vezető háta mögött fut, de a C1-től eltérően nincs hozzá tető. Ennél a kialakításnál a motoros eleve hátrébb ül, így alapból távolabb van a becsapódási ponttól - ennél az elrendezésnél az ütést először a öntött első villa veszi fel, majd tervezetten tud összerogyni a csőváz. Bár a rajzon nem szerepel, feltehetően autós stílusú ülés és biztonsági öv rögzíti a motorost.

A részletekből arra lehet tippelni, hogy a vázat villanyhajtáshoz tervezik, de a műszaki megoldásokról semmi konkrétat nem tudunk mondani, ugyanis ez nem a technológiáról szól, hanem a dizájn levédéséhez adták be még 2018 augusztusában, de egészen mostanáig a közzététel elhalasztását kérték. Valószínűleg azért, mert a tervet valamelyik nagy rendezvényen akarták bemutatni, az EICMA-n vagy az Intermoton, viszont ezek tavaly elmaradtak a koronavírus miatt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.