Isten tudja, hanyadjára támad fel a Buell

2021.02.19. 09:28 Módosítva: 2021.02.19. 09:29

A Buell sajtóközleményt adott ki arról, hogy újraindítják a gyártást, és 2024-ig tíz új modellt mutatnak be - ráadásul nem holmi robogókat vagy villanybicikliket, hanem olyanokat, melyek megfelelnek a márkával szemben támasztott elvárásoknak, mind teljesítmény mind kezelhetőség szempontjából. Ezen kívül amerikai gyártást és kézi összeszerelést ígérnek.

Első körben túraendurót (ők dual sportnak hívják), túramotort és cruisert terveznek, majd jönnek a kisebb modellek, sőt, egy elektromos motor is tervben van, ezügyben nyitottak más gyártókkal való együttműködésre. A gyártás Michigan államban zajlik majd, és az első modellek az egykori 1190-es platform továbbfejlesztett változatát használják majd, vagyis a Buellek továbbra is a vázban hordják majd az üzemanyagot és peremtárcsás fék gondoskodik majd a lassításról. A Buell szokásának megfelelően az új modellek bemutatása mellett a versenysportban is elkezdik égetni a pénzt, de ezúttal nem a Superbike-kal szemeznek, hanem az amerikai dirt track bajnokságban indulnak.

Erik Buell miután kilépett a Harley-tól, 1983-ban elindította a saját márkáját, aztán a Harley-Davidson két lépésben felvásárolt, majd három év múlva, 2009-ben bezárták, mondván, hogy a saját motorjaikra kell koncentrálniuk. Buell ekkor indította be az Erik Buell Racing márkát, melybe aztán az indiai Hero fektetett komolyabb összeget, de hosszas haldoklás után az EBR is lehúzta a rolót. Erik Buell viszont arról híres, hogy soha nem adja fel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.