Közös akkuszabványon dolgozik a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio

2021.03.02. 12:38 Módosítva: 2021.03.02. 12:39

A világ négy legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a Honda, a Yamaha, KTM és a Piaggio Group szándéknyilatkoztat írtak alá arról, hogy közösen fejlesztenek cserélhető akkumulátorrendszert motorkerékpárokhoz és robogókhoz - vagyis egy szabványos akku- és töltőrendszeren dolgoznak.

2018-Honda-PCX-Electric-scooter-04

Az ötlet nem új, már létezik egy ideje, és egyben megoldást kínál a villanyos járművek egyik fontos problémájára, a lassú töltésre. Ha a tervük megvalósul, akkor a merülő akksis motorral csak be kell hajtani egy akkucsere-állomásra, ahol aztán egy perc alatt az ember kicseréli a lemerült pakkot egy feltöltöttre - ez pedig gyorsabb, mint egy tankolás.

Ahhoz viszont, hogy ez működőképes legyen, és megérje rá hálózatot kiépíteni, elengedhetetlen, hogy több gyártó is ugyanazt a szabványt használja. Nagyjából ugyanaz az elgondolás áll mögötte, aminek az AA és AAA ceruzaelemeket is köszönhetjük. Ha a gyártók meg tudnak egyezni a paraméterekről, később szabadon cserélhetőek lesznek az akkuk a Hondák, a Yamahák, a KTM-ek és a Piaggiók között.

Az ötlet már sok szempontból készen van, a Honda ugyanis már gyártja a PCX Electric robogót, a Yamaha pedig már épített a Gogoróval közösen akkucsere-hálózatot Tajvanon, ahol már 2000 ilyen töltőpont üzemel, vagyis bizonyították, hogy a koncepció működőképes.

Az egész töltőhálózatnak lesz egy másik áldásos hozadéka, a gyártók kevésbé lesznek rászorulva, hogy nagy hatótávú modelleket építsenek, ezzel csökkenni fog a villanymotorok tömege, nem kell hatalmas, túltervezett akkut cipelniük. 

Májusban kezdi el a közös munkát, miközben a négy nagy japán gyártó külön is foglalkoznak ugyanezzel.