A nap vétele: patent állapotú, 1989-es Honda GB500

2021.03.03. 13:13

A Honda az elmúlt hónapokban újra feltalálta azt, amit már 30 éve tökéletesen megcsinált: a Honda CB350 H'Ness, egy léghűtéses, egyhengeres retró motor, és hopp, volt már ilyen korábban is: a GB500 TT.

A GB500-at (japán belpiacra GB400-ként) mindössze két évig gyártották, 1989 és 1990 között, aztán eltűnt. Hiába a szép café racer forma, akkoriban nem pörögtek rá a népek, többre tartották a kéthengereseket, a sajtó a harmatos teljesítménye miatt kritizálta, és úgy általában a közönség akkor még nem vágyta ilyen vadul a retró formát.

A GB500 TT neve végén a két betű a Tourist Trophy-ra céloz, és mai szemmel ez ott van a legszebb motorok között: egyszerű, harmonikus, és a café raceres ülés pedig egyenesen zseniális. A műszaki oldal bizalomgerjesztően egyszerű, egy henger, léghűtés, egy vezérműtengely, 498 köbcenti, 38 lóerő, ötös váltó, aluráfos küllős felnik, elöl egyetlen tárcsa, hátul dobfék. A blokk egyébként az XL600-zal rokon, a táplálásáról pedig 42-es Keihin karbi gondoskodik.

Ezt a mindössze 1400 mérföldet futott példányt 8000 dollárra, azaz 2,5 millió forintra tartják. Nem olcsó, de ezért egy valóban régi, tulajdonképpen újszerű állapotú, meseszép ötszázast adnak, elektronikus gázkar és Euro5 nélkül.