A nap vétele: patent állapotú, 1989-es Honda GB500

2021.03.03. 13:13

A Honda az elmúlt hónapokban újra feltalálta azt, amit már 30 éve tökéletesen megcsinált: a Honda CB350 H'Ness, egy léghűtéses, egyhengeres retró motor, és hopp, volt már ilyen korábban is: a GB500 TT.

A GB500-at (japán belpiacra GB400-ként) mindössze két évig gyártották, 1989 és 1990 között, aztán eltűnt. Hiába a szép café racer forma, akkoriban nem pörögtek rá a népek, többre tartották a kéthengereseket, a sajtó a harmatos teljesítménye miatt kritizálta, és úgy általában a közönség akkor még nem vágyta ilyen vadul a retró formát.

A GB500 TT neve végén a két betű a Tourist Trophy-ra céloz, és mai szemmel ez ott van a legszebb motorok között: egyszerű, harmonikus, és a café raceres ülés pedig egyenesen zseniális. A műszaki oldal bizalomgerjesztően egyszerű, egy henger, léghűtés, egy vezérműtengely, 498 köbcenti, 38 lóerő, ötös váltó, aluráfos küllős felnik, elöl egyetlen tárcsa, hátul dobfék. A blokk egyébként az XL600-zal rokon, a táplálásáról pedig 42-es Keihin karbi gondoskodik.

Ezt a mindössze 1400 mérföldet futott példányt 8000 dollárra, azaz 2,5 millió forintra tartják. Nem olcsó, de ezért egy valóban régi, tulajdonképpen újszerű állapotú, meseszép ötszázast adnak, elektronikus gázkar és Euro5 nélkül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.