Ez az igazi időgép, nem a DeLorean

2021.03.18. 10:01

1985-ben, mikor Marty McFly a diétás Pepsi kortyolgatta, a Ducatit éppen felvásárolta a Cagiva. És ebben az évben gurult ki a gyárból ez a Pantah 600 TL, ami egy elég megosztó motor volt a maga idejében. Szerintem a megosztó a szép megfogalmazása annak, hogy közutálatnak örvendett, de azért volt pár makacs rajongója, aki pont azért szerette, mert senki más nem. Pedig rengeteg technikai érdekességet vonultatott fel, amik azóta is meghatározó jellemzői a Ducatiknak.

Érdekes, hogy 1985-ben ezt a formát nem tudták megemészteni a vásárlók. Ez a motor már vezérműszíjas, Desmo vezérlésű, elől-hátul Brembo tárcsafékes (ráadásul elől dupla tárcsás!), ötsebességes - és a hab a tortán a váz.

1985-ducati-pantah-600tl---front-wheel-closeup

A legenda szerint Massimo Tamburini eredtileg vízvezeték szerelő volt (más források szerint légkondícionálókkal foglalkoztak), és mivel csövek és az azok alakításához való szerszámok voltak kéznél nála, ezért ezekből kezdett motorkerékpár vázakat is készíteni, hiszen valójában mindig is ezt akarta csinálni, így természetesen a Pantah is térhálós vázzal készült.

1985-ducati-pantah-600tl---rear-wheel-closeup

Viszont a képeken látható modellről már sajnos lecsúsztunk, tegnap kelt el egy árverésen nagyjából másfél millió forintos áron, 15 ezer kilométerrel egy gyűjteményből. Majd legközelebb...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.