Napi használatra való elektromos járműveket tervez a KTM

2021.03.22. 14:29

Pár hete már beszámoltunk arról, hogy a KTM egyezséget kötött a Hondával, a Yamahával és a Piaggióval, melyben a gyártók egy közös, cserélhető akkumulátorszabványról állapodtak meg.  A cserélhető akkumulátoros elektromos motorkerékpárokkal a KTM-nek már van tapasztalata, az E-XC-hez nekem is volt szerencsém, viszont a saját akkumulátor fejlesztése és gyártása terén még viszonylag kevés a gyakrolatuk - így ideális partner számukra a német Varta.

2018-KTM-Freeride-E-XC-electric-enduro-49

A Varta eddig nem volt benne az e-mobilitásban, de nemrég bejelentették, hogy belevágnak, mégpedig a KTM-mel együtt, közösen fejlesztenek akkumulátort és platformot elektromos motorkerékpárok számára. Azt is elmondták, hogy 48 voltos rendszerben és 20 kW-os teljesítményben gondolkoznak, vagyis nem méregdrága csúcsgépeket terveznek, hanem nagy szériában gyártható, mindennapi használatra szánt motorokat/robogókat.

De nem csak a fejlesztést és a gyártást tervezik közösen, hanem az akkuk teljes életciklusára vannak elképzeléseik, tehát az elhasznált elemek újrahasznosítására is. Ez egyben az elektromos közlekedés egyik fontos kérdése.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.