12 sportmotor nevét védette le a Yamaha

2021.04.06. 10:28

A Yamaha nem kicsit gurított, a sportmotorjait jelző YZF-R sorozatot végig levédette, YZF-R1-től YZF-R9-ig, illetve hozzácsapta még az R15, R20 és R25 neveket is, mintha az összes létező méretben készülnének sportmotorral.

yamahasportszabadalom

Ezek egy része létező modell, például az R1, az, R3 az R6, az R15 és az R25 is - ez utóbbi kettő ázsiai típus 150 illetve 250 köbcentivel. Az R7 még idén érkezik, az R4, az R5 az R8 és az R9 viszont egyelőre csak legfeljebb a Yamaha fejlesztőrészlegén létezik.

MT-07 alapú YZF-R7 látványterv
MT-07 alapú YZF-R7 látványterv

Az R9 kapcsán nem olyan nehéz megtippelni, hogy az MT-09 műszaki alapjait használná, vagyis 890 köbcentis, háromhengeres kerülne bele - és ezzel magyarázatot is nyerne, miért van az új modellen annyira mélyen a villahíd, és miért kell rá annyira magas kormánykiemelő - így ugyanis kellően mélyre lehet majd rakni a csutkakormányt.

Hogy az R4, R5 és az R8 mik lehetnek, arról elképzelésem sincs, simán lehet, hogy a Yamaha csak azért védette le a neveket, nehogy egy szemfüles másoló lecsapjon rájuk - bár hallani olyat, hogy a japán névbejegyzési szabályok megkövetelik, hogy legyenek tervek a védjegyeztetett név mögött, különben bizonyos idő leteltével azok újra kiadhatók lesznek másoknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.