A Honda rájött, hogy milyen motort érdemes elektromosítani

2021.04.06. 15:19

Az elektromos motorkerékpárok esetében a legfőbb kritika, hogy vagy hatótávban vagy végsebességben elmaradnak a benzines modelleknél. A Honda viszont a Bennetts Bike Social értesülése szerint egy olyan modellen dolgozik, ami áthidalja ezeket a hiányosságokat, mégpedig úgy, egy olyan modellt elektromosít, amelyet eleve szórakoztató rövidtávú használatra terveztek belsőégésű motorral is, nem praktikus megoldásnak: az MXS Gromot.

A Grom nem praktikus és nem is olcsó, de mégis sikeres modell lett, így adja magát, hogy egy élvezetes és szórakoztató járművet építsenek belőle, melyen rengeteg újító megoldást próbálhatnak ki. A Grom eleve egy olyan motor, ami beszippantja a nem motoros arcokat, miközben sokat látott túrázók és pályázók is szép számmal pörögtek rá a mókafaktor miatt, és szereztek be egyet második-harmadik motornak, vagyis benzinmotorral is nagyjából azt a közönséget éri el vele a Honda, akikre a konkurensek villanymotorokat próbálnak melegíteni.

A kikerült szabadalmi rajzok alapján az alapok nem bonyolultak, a vázba a motor és a tank helyére kerül az akkumulátor, mögé megy a villanymotor, mégpedig úgy, hogy a tengelye egybeessen az egykarú villa forgáspontjával. Az első futómű leginkább a Gold Wing Hossack-féle első villájára hasonlít.

Ami ezeknél is érdekesebb, hogy a különböző tanulmányom mintájára a visszapillantótükröket hátrafele néző kamerák és képernyők helyettesítik, amelynek ugyan érdemi előnye nincs a hagyományos tükrökkel szemben - ha csak az esetleges dashcam funkciót nem számoljuk, de ilyesmiről nincs hír -, viszont figyelemfelkeltő megoldásnak kiválóak. A fő kijelző is egy TFT egység, így összesen három kijelző kerülne rá.

Mivel az MSX Grom eleve rövid távokra való jármű, amivel szemben a végsebesség sem elvárás, ideális alap ahhoz, hogy elektromos hajtással is jó legyen, városi közlekedésben pedig jól kihasználható a villanyhajtás azonnali nyomatéka.

Maga az elektromos monkey-bike ötlete nem új, 2016-ban a Suzuki előállt az Extrigger koncepcióval, de aztán nem tették lépéseket a gyártás felé.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.