Bemutatták végre a KTM 1290 Super Duke RR-t

2021.04.07. 14:22

Az alap KTM 1290 Super Duke R sem egy hájas, tunya és elavult motor, de a frissen bemutatott RR változatról az utolsó gramm felesleget is leizzasztották, a fejlesztőrészleg pedig állítólag szabad kezet kapott.

Szinte minden bukrolat szénszálas lett, az idomok, a láncvédő, a sárvédő, a fékekhez levegőt vezető elem, még a gyújtáskapcsoló burkolata is. A kompozit segédvázat is szénszálas elemre cserélték - ez most mindössze 800 grammot nyom.

Szinte mindenhonnan faragtak le felesleget, a villabefogókon 320 grammot találtak, az új kovácsolt kerekeken 1,5 kilót, az akkumulátoron 2,5 kilót - végül összesen kilenc kilót sikerült levenni belőle, a végeredmény pedig leginkább egy kiállításokra szánt koncepciómotorra hasonlít a méregdrága megoldásaival. végül 180 kilót nyom, amire 177 lóerő jut.

Állítólag még ennél is tovább mentek volna, például szénszálas kerekekkel, de arról végül a tesztpilótájuk, az egykori MotoGP-versenyző Jeremy McWilliams lebeszélte őket.

A súlycsökkentésen kívül a durván csúcskategóriás futómű az RR másik fontos újítása, a Super Duke R amúgy is nagyon komoly futóművét WP Apex Pro cuccokra cserélték, elöl Apex Pro 7548 cartridge-et építettek be, hátra pedig Apex Pro 7746 gátló került, állítható hosszúsággal, hogy még finomabban hangolható legyen. Ezen felül jár hozzá Apex Pro 7117 kormánylengéscsillapító is. A futómű mellé pedig megfelelő gumi is kellett, így a Michelin Power Cup2-re esett a választás.

A titán Akrapovic kipufogórendszer is alapból jár hozzá, illetve teljesen szabadon programozható az elektronika, pályamóddal, kikapcsolható anti-wheelie funkcióval, rajtelektronikával.

A Super Duke RR-ből mindössze 500 készül, egyenként kb. 9 millió forintos áron. Április nyolcadikától rendelhető, kizárólag online. Arra tippelek, hogy hamar el fog fogyni.