A BMW két hatalmas bálnát is bejelentett a következő évre, az R18 B-t és az R18 Transcontinentalt. A hatalmas, 1800 köbcentis cruiserük kapcsán egy pillanatig nem volt titok, hogy komplett modellcsaládot építenek a platformra, és most már tudni, hogy mik lesznek ezek az újdonságok.
Ráadásul mind a kettő batár lesz, amik mellett az R18 és az R18 Classic szinte filigrán kismotorok lesznek. Az R18 B lesz a bagger, fejidommal, oldaldobozokkal, kényelmes, kétszemélyes nyereggel, míg a fullos túramodell a Transcontinental névre fog hallgatni.
A Bagger változat 2560 mm hosszú lesz, vagyis 8,5 centivel hosszabb lesz a Gold Wingnél is, míg a Transcontinental még nagyobb lesz, 2640 mm-es hosszával igazi országúti bálnának ígérkezik, mellyel elsősorban az amerikai piacot célozzák. A szélességük ugyanilyen túlzó lesz, A 930 illetve 970 mm-rel verni fogják a Gold Wing 925 mm-ét.
És könnyűnek sem ígéri őket senki, az alap R18 345 kiló, a Classic 365, a nagy túramodellek pedig kb. 400-430 kilót fognak nyomni tele tankkal. A típusengedélyeztetési dokumentumokból kiderül, hogy opció lesz a felniméret, az első keréknél 19 és 21 coll közül lehet választani, míg hátul 18 és 16 coll a két lehetőség.
Az R18 B első burkolata alacsonyabb lesz, míg a Transcontinental magasabb szélvédőt kap, illetve a tankja mind a kettőnek nagyobb lesz, mint a most kapható R18-nak. A blokkot nem fogják piszkálni, marad a 91 lóerő. Az extralista viszont hosszú lesz, az analóg órák mellé kerül egy hatalmas TFT kijelző, illetve a Transcontinentalon meg fog jelenni radarszenzor is.