Hidrogéncellás hibrid-villanymotort fejleszt a Segway

2021.04.08. 09:10

Apex H2 névre hallgat a Segway új tanulmánya, melynek a szériaváltozatát 2023-ra ígérik - ez elsőre merésznek hangzik, mert egyelőre a motor minden paramétere nagyon scifi-nek tűnik, a külsőtől kezdve a futóművön át egészen a hajtásláncig. A rugózást és a csillapítást például a James Parker által tervezett Yamaha GTS1000 ihlette.

A szokatlan futómű mellett a hajtás is izgalmasan hangzik, az Apex H2 ugyanis hidrogéncellával működik, melyek ugyanúgy cserélhetőek, mint a szódásszifonon a patron - ahhoz, hogy ez valóban működőképes legyen, szükség lesz töltő- vagy patroncsere-hálózatra, ezt pedig sokkal nagyobb cégek sem merik beígérni 2023-ra.

A Segway azt állítja, hogy a hidrogén-hibrid motorjuk 80 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és négy másodperces 0-100-ra képes, a végsebessége pedig 150 km/h. A hatótávot nem hozták nyilvánosságra, de annyit elárultak, hogy normál esetben kilométerenként 1 gramm hidrogént éget el a rendszer. Ami viszont a technikánál is merészebb, az az ára: állítólag 3,2 millió forint lenne az ára, vagyis a hasonló teljesítményű elektromos motoroknak kevesebb mint a fele.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.