A BMW szerint némelyik motoron már túl sok a gomb

2021.04.20. 08:10

A prémium autóknál a gesztusvezérlés nem újdonság, de eddig igazából még senki nem bizonyította, hogy bárkinek is szüksége lenne arra, hogy a levegőben hadonászással hangosítsa fel a zenét. Ha valahol még feleslegesebb ez a megoldás, akkor az a motorkerékpárok világa, de a BMW mégis szabadalmaztatta a motoros gesztusvezérlést.

bmw-gesture-control-motorcycle

A szabadalmi rajzok szerint visszapillantó tükör szárán elhelyezett érzékelők lesik a markolatokon levő kezeket, és az ujjak mozdulatait figyelve lesik a motornak adott parancsokat, és így lehet majd beállítani a tempomatot, a bluetooth kapcsolatokat vagy a motor üzemmódját. Ehhez természetesen a tulajdonosnak meg kell tanulnia a BMW fedélzeti rendszerének a jelnyelvét, hogy melyik ujjmozdulattal mit vezérel.

A BMW autóiban 2015 óta létezik a gesztusvezérlés, amit alaposan tovább kell fejleszteni ahhoz, hogy akár sötétben is jól értelmezze a kesztyűben leadott utasításokat - éppen ezért a szabadalomban látható rendszer infravörös érzékelőt is tartalmaz.

bmwdef1

Bár elsőre és másodikra is rendkívül feleslegesnek tűnik ez az extra, a BMW-nél azzal indokolják, hogy egyre bonyolultabbakká válnak a menük, és a gombok, kijelzők nyomogatása baleseti kockázatot rejtenek, erre részben megoldást jelent ez a technológia. Ha valaha szériagyártásba jut, valószínűleg először valamelyik merész újdonságuk kapja meg, például valami olyasmi, mint amilyen a Definition tanulmány volt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.