Még nem dőlt el, milyen motorral megy jövőre Valentino Rossi privát csapata a MotoGP-ben

2021.04.30. 12:19

Aki követi a MotoGP körüli híreket, nem lepődik meg, hogy 2022-től Valentino Rossi privát csapata, a VR46 a Moto3 és a Moto2 után belép a MotoGP-be is, ahol a távozó Esponsorama Racing (leánykori nevén Avintia) helyét veszik át.

pb vr46 blu-728-75

A VR46 ötéves szerződést írt alá a MotoGP jogtulajdonosával, a Dornával, de még nem végleges, hogy melyik márkát választják. Bár egy darabig úgy tűnt, hogy ideális választás lenne, ha a Suzuki szatellitcsapatává válnának, a jelenlegi állás szerint a Ducati és az Aprilia a két opció - és mivel a leendő versenyzőik, Luca Marini és Enea Bastianini jelenleg is Ducatival mennek, logikus lenne a maradás, de az fog dönteni, hogy melyik gyártól kapnak nagyobb támogatást.

Ugyanis csak az számít, hogy milyen technológiai segítséget kapnak, a pénz egyébként nem lesz akadály, a csapat főszponzora ugyanis a szaúdi állami olajvállalat, az Aramco lesz. Az Aramco a világ egyik legdrágább cége, egy ligában játszik az Apple-lel, a Microsofttal vagy az Amazonnal, Szaúd-Arábia GDP-jének a 42%-át biztosítva.

Szaúd-Arábia hatalmas pénzeket öl a motorsportba, jelenleg ők tartják el a Dakart, a jövőben pedig fognak F1-et és MotoGP-t is rendezni - és az imidzsük fényesítésére fogják használni a VR46-tal való együttműködést is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.