Már készül Guy Martin új rekordgépe

2021.05.04. 10:47

Úgy tűnik, Guy Martin nem tud lejönni a szerről, már ami a sebességet illeti. Az egykori Man TT-menőről idén már írtunk egyszer, akkor azt vette a fejébe, hogy egy alaposan átépített Suzuki Hayabusával megfutja a 482 km/h-t, vagyis a 300 mérföld per órát. Most viszont egy még komolyabb rekordkísérletre, a 400 mérföldes álomhatárra készül, a célgép pedig lassan össze is áll.

Egy brit építésű streamlinerről van szó – a műfaj nem ismeretlen Martinnak, hiszen pár éve már bukott nagyot hasonlóval, de az sem szegte kedvét. Ezt az új rekordhajhászt egy ideje már faragja az Alex Macfadzean csapatvezetőből, Bernie Toleman ex-versenyzőből és csapattulajdonosból, Dave Blundell műszaki menedzserből és Alastair Smith mérnökből álló istálló. A repülőgépipari minőségű vázszerkezetet szénszálas elemek borítják, a kellő erőt pedig egy 1200 lovas Rolls-Royce helikoptermotor biztosítja.

A következő lépés már a kis sebességű tesztek megkezdése lesz. Persze ez nem a mi fogalmaink szerint, földi halandók által kicsinek vélt tempót takarja, eleve 200 mérföld per óra, azaz 320 km/h körüli futamok lesznek. Használaton kívüli brit katonai légibázisokon vizsgálják majd, hogy minden megfelelően működik-e a streamlineren. Ennek még idén júniusban nekivágnak, a rekordkísérletet jövő nyárra tervezik, a helyszín Bolívia lenne.

A jelenlegi csúcs egyébként az amerikai Rocky Robinsoné. Ő még 2010-ben repesztett 376,363 mérföldes óránkénti sebességgel a Top Oil-Ack Attack streamliner fogságában. Ez 605,697 km/h-t jelent lefordítva. Beszédes, hogy azóta már több mint egy évtized eltelt, és senkinek sem sikerült múlt időbe tenni a csúcsot. Most Guy Martinon a sor, aki a kerek 400 mph-t, azaz a 643 kilométer per órát célozza meg, tehát nem akarja kicentizni a rekorddöntést.

Aki esetleg még nem ismerné eléggé Guy Martint, vagy továbbra is kételkedne a tökösségében, itt olvashatja Guld kolléga kiváló interjúját a 2012-es TT idejéből, vagy a 2015-öst élete versenyéről.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.