A Tech3 és a KTM szokatlanul hosszú szerződést kötött a MotoGP-ben

2021.05.05. 09:12

A KTM és a Tech3 bejelentette, hogy újabb öt évre aláírták az együttműködési szerződést, így a francia csapat 2026-ig biztosan az osztrák gyár szatellitalakulata lesz. Maga a folytatás ténye nem lepett meg senkit, a Tech3 első MotoGP győzelmét a KTM-re váltás utáni második évben szerezte meg Miguel Oliveira a Red Bull Ringen, illetve a portugál futamon aztán egy csodálatos rajt-cél győzelmet mutatott be. A szokatlan inkább az, hogy ötéves szerződést kötöttek a MotoGP-ben szokásos két-hároméves helyett.

A KTM számára a Tech3 azért fontos mert így tudják biztosítani a saját nevelésű pilótáiknak a folytonosságot, akik a Redbull Rookies Cupból továbbléphetnek a Moto3-ba, Moto2-be, majd a Tech3-hoz, hogy végül a gyári csapat pilótái legyenek - Brad Binder például pontosan ezt az utat járta végig.

A Tech3 számára azért lehet vonzó a KTM, mert a szatellit pilóták is teljes gyári támogatást kapnak, vagyis papíron ugyanolyan esélyekkel indulnak, mint a Factory Team versenyzői - az osztrákok motorsport igazgatója rendszeresen elmondja, hogy nem tesznek különbséget a két csapat között.

A MotoGP privát csapatai közül a Pramac biztosan marad a Ducatinál, az LCR sem fogja otthagyni a Hondát, a Petronas is hű marad a Yamahához. Most, hogy az Aprilia versenyképesség jeleit mutatja, a Gresini minden bizonnyal folytatni fogja a munkát, és az Esponsorama Racing helyét átvevő VR46 is valószínűleg maradni fog a Ducatinál, bár ez utóbbiakat még nem vehetjük 100%-ra. A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti egyébként szívesen megtartaná a VR46-ot ducatis csapatnak, sőt a Gresininek is adnának motort, egy olasz interjúban úgy fogalmazott, hogy nem lenne ellenére, ha nyolc Ducati lenne a rajtrácson.