Végre hivatalosan is itt a Yamaha YZF-R7

2021.05.20. 12:58

Ha valamiről legalább két ember tud, az már nem titok többé. Így volt ez a Yamaha YZF-R7 esetében is, hiszen a gyáriak rejtélyeskedő teaserei után valaki nem bírt magával, és kiszivárogtatta a teljes alakos fotókat. Ha pedig már így alakult, a japánok sem vártak tovább, és hivatalosan is bemutatták az MT-07 sportváltozatát.

Bár a Yamaha korábban is használta már az R7 nevet, egészen pontosan 1999-ben, valójában csak egy homologizációs céllal készült, limitált példányszámú ritkaságról beszélhetünk. Az új R7 sokkal inkább tekinthető az utcai változatban tavaly elkaszált R6-os utódjának, vagyis az R1 és az R3 között keletkezett űrt hivatott betölteni.

Az alapokat tehát az MT-07 adja, de több fontos módosítást elvégeztek. Az acélcső váz merevebb lett, a lengővilla becsatlakozásánál is megerősítették. A tengelytáv kemény öt millimétert csökkent, 1395-re. A kisebb-nagyobb változtatások célja az volt, hogy ne csak látszatra legyen sportosabb az idomos gép karaktere.

A blokk katalógusadatai nem változtak: ugyanúgy 73 lóerőt és 67 newtonmétert tud a sorkettes, mint az MT-ben. Kapott viszont egyebek mellett új motorvezérlőt és kipufogórendszert. Összességében közvetlenebb reakciókat és precízebb gázadagolást, ezáltal sportosabb vezetési élményt ígérnek a japánok az R7 esetében. A váltó fokozatkiosztását is finomították, van csúszókuplung, a gyorsváltó pedig feláras extra.

Az első fejre állított KYB villa teljesen állítható, míg a hátsó rugóstagnál az előfeszítést és a csillapítást lehet személyre szabni. A megállást Brembo fékek segítik, elöl például két darab 298 milliméteres tárcsa. Mindössze négy kilogrammal kell többet lassítania, mint az MT-07 esetében, az R7 ugyanis 188 kilót nyom menetkészen.

Az R7 várhatóan 9 ezer dollár vagy 8 ezer font körüli árcédulát kap majd. Ez átszámolva elég tág intervallumnak tűnik, hiszen 2,6-3,2 millió forintos sávról beszélhetünk.