Erősebb lett az Euro 5-ös Speed Twin

2021.06.02. 11:03

Ahogy mostanában szinte minden modellfrissítésnél, úgy a Triumph Speed Twin felrázásakor is az Euro 5-ös kibocsátási norma követelményeinek teljesítése volt az egyik legfőbb szempont. A britek ennek eleget is tettek, ráadásul nemhogy gyengébb nem lett a retró roadster, de még erősödött is.

Ezt úgy érték el, hogy egyfelől a blokk egyes alkotórészeinél súlycsökkentésbe fogtak, aminek eredménye a fordulatszám-tartomány bővülése lett. Másrészt pedig új kipufogórendszert is készítettek a soros kéthengereshez. Így az eddigi 6750 helyett 7250-nél van a teljesítménycsúcs, nevezetesen kereken 100 lóerő a korábbi 97-hez képest. A 112 newtonméteres csúcsnyomaték megmaradt, de 4950 helyett már 4250-es fordulaton megvan.

Bár a Speed Twin eddig is jól motorozható gépnek számított, most próbálták egy kicsit tovább finomítani. A KYB első villát Marzocchi váltotta fel, a féknyergeket Brembo M50-esekre cserélték. Könnyebbek lettek a felnik is, amelyeken Metzeler Racetec RR gumik feszülnek. A három megszokott menetprogrammal, vagyis a közúti, eső és sport módokkal találkozhatunk most is, ám ezek tartalmilag ugyancsak változtak egy keveset.

A forgalmazás beindítását nyár végére tervezik, arra viszont számítanunk kell, hogy a kifutó modellhez képest lesz majd némi felára a friss Speed Twinnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.