Kőkemény célgép a KTM limitált szériás Rally Replicája

2021.06.23. 15:20

A KTM-től már megszokhattuk, hogy évről évre elkészíti dakaros versenygépének replikáját, amely azonban nem egy agyonbutított utánzat azoknak, akik hétvégenként csapatnának egyet a tóparti földúton vagy az elhagyatott bányában. Nem, ezek igazi, kőkemény versenygépek, amelyeket akár támogatással együtt is megvehetnek a privát versenyzők, hogy ők maguk is rajthoz álljanak mondjuk éppen a Dakaron.

Idén sincs ez másképp, sőt talán a megszokottnál picivel hamarabb be is mutatták a friss KTM 450 Rally Factory Replicát. A fejlesztés során a gyári versenyzők tapasztalataiból táplálkoztak, és lényegében egy kész csomagot kínálnak a privát pilótáknak. A jól bevált 450-es egyhengerest kimondottan a versenyzéshez tervezett vázba szerkesztették bele, a váltót pedig a PANKL Racing Systems szállította, ennek áttételezése megegyezik a gyári versenygépekével.

Egy kőkemény terepralin központi szerepet kap a jó futómű. Megszokott módon a WP-től érkezett a 48 milliméteres, zárt patronos, cone valve-technológiás XACT Pro villa, hátra pedig szintén XACT Pro, minden paraméterében állítható rugóstag került. Elöl 305, hátul 300 milliméteres rugóúttal számolhatunk, míg a szabad magasság 312 milliméter.

Idén valamivel még kevesebb Rally Factory Replica készül, mint tavaly: 85 helyett ezúttal 80-at gyártanak, a 25900 eurós ár viszont nem változott, vagyis továbbra is kilencmillió forintnyi összegért lehet hozzájutni szeptembertől. Akár teljes támogatással is megvehető, a KTM különböző szolgáltatási csomagokat kínál.

Érdekes adalék, hogy bár az idei Dakaron kettős Honda-siker született, a KTM csak a harmadik helyre ért oda, közben az Original by Motul kategóriában, ahol a versenyzőknek nincs segítségük, és maguknak kell gondoskodni a szervizről, a dobogóra csak KTM Factory Replicával induló motorosok állhattak fel.