Erősebb és könnyebb villanymotort kapnak az Energica gépei

2021.06.30. 10:09

Új, az eddiginél könnyebb és erősebb villanymotorral szerelik hamarosan az Energica motorkerékpárjait. Az olasz gyártó a Mavel segítségével fejlesztette az egységet, amelyet ezért EMCE (Energica Mavel Co-Engineering) névre kereszteltek. Bár eredetileg 2022-re tervezték a bevezetését, végül már idén elkezdik beépíteni modelljeikbe.

A 300 voltos, adaptív vezérlésű motor és a hozzá tartozó inverter közös folyadékhűtési rendszert kapott, aminek köszönhetően egyrészt egyszerűbb az egész konstrukció, másrészt hatékonyabb is a hűtés. Emellett szenzorok segítségével rögzítik a működési adatokat, amiből előre tudnak jelezni bizonyos lehetséges meghibásodásokat. A karbantartási intervallumok is kitolódnak, ami alatt a váltóolaj és a hűtőfolyadék cseréjét értik a gyáriak.

A korábbihoz képest állítólag kereken tíz kilót sikerült faragni a súlyból. A csúcsteljesítmény az eddigi 150-ről 170 lóerő körülire nőtt, de kicsivel kevesebbet, mint 150 tartósan is le tud adni. A nyomatékot a különféle modelleken eltérően lövik be, az Ego+-nál például 240, a sima Egónál 202 newtonméter tájára. A végsebességet 240 km/h-nál korlátozza az elektronika, míg a gyorsulás szintén az adott típustól függően 2,6-2,8 másodperc körül mozog nulláról százra.

Bár az új villanymotort eredetileg 2022-ben szerették volna bemutatni és bevezetni, végül a pandémiás felfordulás miatt megsürgették a fejlesztést, és mindössze hat hónap alatt összedobták a frissített egységet. Ráadásul már az aktuális modelléven belül megtörténik az átállás, tehát ezeket fogják beépíteni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.