Ideális ingázó, dögös csomagolásban

2021.07.01. 12:29

Ritkán látunk kínai gyártóktól ennyire vagány és első ránézésre kifejezetten igényesnek tűnő elektromos gépet, mint az Alrendo TS Bravo. Akár valamelyik nagynevű európai márka meztelen motorkerékpárja is lehetne – csak éppen itt annyira nincs minek csupasznak lennie. Mindenesetre a modell most már Európába is megérkezett, és ideális megoldásnak tűnik az ingázók számára.

A TS Bravo bitang jól néz ki: az eleje kimondottan izmos, zömök, hátrafelé karcsúsodik. A viszonylag magas és széles kormány elég kényelmesnek fest, és a részletmegoldások is rendben vannak. A szép csomagolás ráadásul érdekes és életképes technikát is rejt.

A kompakt, folyadékhűtésű villanymotor 11 kilowattos, de a gyártó állítása szerint rövid ideig akár ennek a sokszorosát, 58 kilowattot is ki tud préselni magából. Lefordítva lóerőkre: alapból 15-tel gazdálkodhatunk, de a csúcs 78 körül van. A csúcsnyomaték meggyőző, 118 newtonméteres, a végsebesség pedig 135 km/h, ami a napi közlekedéshez teljesen elegendő. Viszont talán ennél is fontosabb, hogy az egység mindössze tizenhét kilogrammot nyom. Ezzel együtt az önsúly 249 kilogramm, tehát nem éppen pehelysúlyú a kínai gép.

A 14,3 kilowattórás névleges kapacitású lítiumos akkucsomaggal átlagosan 200 kilométeres hatótávot ígér a gyártó, de a használat függvényében is meghatározza a várható értékeket. Így tartós 120 km/h-val suhanva kábé 150 kilométert mehetünk el egy töltéssel, de ha 80-nal gurulunk, akár 250 kilométerre is elegendő lehet az energia. Ha csak 50-nel lavírozunk, akkor igen optimista 419 kilométer szerepel a táblázatban. A hosszú hatótáv elérésében fontos szerepe lehet a fejlett hűtési rendszernek. A TS Bravo kapott egy beépített 3,8 kilowattos töltőt is, így gyakorlatilag bárhol feldughatjuk a lakossági 220 voltra, ahonnan a gyáriak szerint kevesebb mint három óra alatt teljesen feltölti az akkupakkot.

Az Alrendo TS Bravo már meg is érkezett Európába, először Hollandiában lett elérhető, de már Németországba is jutott néhány példány. A holland E-Centerben jelenleg 9995 eurós, azaz 3,5 millió forintos áron lehet megrendelni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.