CE 04: a BMW új fegyvere a villanyforradalomban

2021.07.07. 14:25

Bemutatta CE 04 névre keresztelt elektromos nagyrobogóját a BMW. Persze a bajorok kínálatában eddig is volt már villanyhajtású robogó, de a C Evolution külsőre abszolút jól illeszkedik a C 400-asok sorozatába. Még ha a technika merőben más is a héj alatt. A CE 04 viszont már első ránézésre is valami teljesen más. Formája nagyon közel áll a 2017-ben bemutatott Concept Link tanulmányhoz, de a tavalyi Definition CE 04 koncepció alapján már sejthettük, hogy így lesz.

Maga a forma alapvetően orrnehéz, a hátsó traktus viszont, beleértve az ülést is, nem a klasszikus robogós vonalvezetést követi, annál sokkal minimalistábbnak, már-már félkésznek hat. Noha összességében futurisztikus, azért túlzásokba nem estek, így a konzervatívabb, de a villanyhajtás felé már óvatosan kacsingató vevőket sem riasztja el.

Az akkumulátortechnológiát a márka személyautóitól kölcsönözték. A taposó alatt, tehát a súlypont szempontjából is előnyösen elhelyezett lítium-ionos csomag lényegében keréktől kerékig fut, kapacitása 60,6 amperóra, másképp kifejezve 8,9 kilowattóra. Ezzel hozzávetőleg 130 kilométeres hatótávra képes a CE 04, de készül majd egy butább változat, az 100 kilométert tud egy töltéssel. A beépített töltővel akár otthoni hálózatról, akár gyorstöltőből is telepumpálhatjuk az aksit. Előbbi lehetőséget választva négy óra húsz percre van szükség nulláról a száz százalékig, utóbbival egy óra negyven perc alatt megvagyunk.

Ami a teljesítményt illeti, maximálisan 42 lóerőre képes, tartósan húszat tud, a csökkentett teljesítményű változat pedig 15 lovas, így az A1-es jogsihoz is passzol. A csúcsnyomaték 62 newtonméter. Nem feltétlenül érdemes ezek alapján a benzines robogók skáláján elhelyezni, hiszen teljesen más a karakterük, a rugalmasságot a CE 04 esetében a 2,6 (a gyengébbnél 2,7) másodperces 0-50 km/h-s gyorsulás fejezi ki elég jól: lámpától lámpáig elég jól hasít. A végsebesség mindkét kivitelnél 120 km/h.

A 231 kilogrammos tömeget blokkolásgátlóval ellátott fékrendszer lassítja, elöl két, hátul egy 265 milliméteres tárcsával, felárért pedig dőlésszögérzékeny ABS Prót is lehet rendelni. Az oldalsztender kihajtásával rögzítőfék aktiválódik. Emellett menetstabilizátort és dinamikus kipörgésgátlót is kapott a CE 04. Alapból három menetprogram áll rendelkezésre, az Eco, a Rain és a Road, de opcionálisan a Dynamicot is megkaphatjuk negyedikként.

A szükséges információkat 10,25 colos, színes TFT-kijelzőn jeleníti meg a gép. Ezen láthatjuk a navigáció térképét, csatlakoztathatjuk saját készülékeinket, és USB-C töltőcsatlakozó is helyet kapott a CE 04-en. Tárolórekeszeket elöl és oldalt találunk, a sisakhoz akkor is hozzáférhetünk, ha éppen a nyeregben ülünk. A világítás természetesen teljesen ledes, feláras extraként rendelhetünk adaptív fényszórót is.

Az új modell már a BMW hazai konfigurátorában is megjelent, méghozzá 4,5 millió forintos indulóáron, három év garanciával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.