A két ütem még nem halott

2021.07.09. 15:44

Új YZ 125-öst leplezett le a Yamaha, ráadásul nemcsak enyhe külső ráncfelvarrásról van szó, a technikát is átfésülték. A folyadékhűtéses kétütemű blokk új hengert, dugattyút, átalakított égésteret, módosított hengerfejet kapott, valamint a portoláson is alakítottak. Változtattak a porlasztón is. Az átdolgozott blokk az ígéretek szerint alacsony és közepes fordulatszám-tartományban érződik erősebbnek. A váltón is faragtak egy keveset, hogy ezt az erőt jobban be is tudja osztani a motoros.

Hozzányúltak a vázhoz is, valamint keskenyebb lett a benzintank, az ülés és a hűtőt körülölelő idom, így a motoros térdei 36 milliméterrel közelebb kerülhetnek egymáshoz. Ettől precízebb kezelhetőséget remélnek. A 270 milliméteres első féktárcsához nagyobb dugattyúk préselik a betéteket. A fejreállított első villa és a hátsó rugóstag egyaránt a KYB-tól jön, és teljesen állítható.

A japánok nem álltak meg egy modellnél, amikor a krosszgépeket frissítették. Bár teljesen új modellnek csak az YZ 125-ös számít, de a 250-es nagy testvér is hasonlóan filigránabb lett, ugyanúgy keskenyebb tankkal és üléssel. A KYB futómű csillapítása elsősorban kis tempónál érződik jobbnak. A kisebb terepeshez hasonlóan a negyedliteres is megkapta a nagyobb dugattyús első féket, hátra viszont egy hajszállal kisebb tárcsa jutott az eddiginél, de megtakarítottak vele tíz dekát.

Slankítottak kicsit az YZ 85-ön is, amely a legszélesebb pontján lett két és fél centiméterrel keskenyebb. Az első sárvédő módosított kialakításából adódóan több levegő jut a hűtőhöz. Új ülés, benzintank és idomok tartoznak még a fészlifthez, az alumínium hátsó segédváz pedig 57 dekányi megtakarítást jelent a korábbi acélhoz képest.

A négyütemű YZ 250F és YZ 450F esetében a futóművet hangolták át, és cserélték a hátsó lánckereket. Ezen kívül a következő modellévre minden terepes modell frissített dizájnt kapott.