Sportmotoros nyomatékkal, 160 km-es hatótávval itt a legújabb Zero

2021.07.14. 06:42

Egy hete még csak sejtelmesen felderengett a sötétből, ma viszont már leplezetlenül látható a Zero FXE. Az amerikai elektromosmotor-gyártó legújabb gépét leginkább supermotónak nevezhetjük, és formájában nagyon közel áll a márka egyik néhány évvel ezelőtti tanulmányához. A jelenlegi modellektől, az FX-től és az FXS-től egyebek mellett az egy nagyobb kerek lámpa és a fejidom különbözteti meg.

Az FXE-be egy 34 kilowattos, vagyis 46 lóerős teljesítményű villanymotor került, ami nem nagy durranás, de a 106 newtonméteres nyomaték már az ezres sportgépeket közelíti. A végsebesség 121 km/h, de rövid időre a 137-et is megfutja. Ez utóbbi adatok megegyeznek az FXS-ével, viszont a teljesítmény jelentősen több.

Combosabb a lítium-ionos akkucsomag is: 7,2 kilwattóra a maximális kapacitása, amellyel városi tempóban akár 160 kilométert tud elgurulni, 90 km/h-s országúti cirkálás esetén nagyjából 100 kilométert tud. 110-es tempó mellett is elmegy körülbelül kicsivel több mint 60 kilométer a hatótáv. Az integrált töltővel nulláról száz százalékra közel tíz óra alatt lehet feltölteni lakossági 220 voltból, de különböző gyorstöltési lehetőségekkel 2-4 órára lehet szorítani ezt az időt.

A futómű teljesen megegyezik az FXS-ével, így a 41 milliméteres fejreállított első villa, valamint a piggyback hátsó rugóstag egyaránt teljesen állítható, és a Showától jön. A 320-as első és a 240-es hátsó tárcsát a két-, illetve egydugattyús nyereggel a J. Juan szállította. Nem változott a 178 milliméteres első-, illetve 227 milliméteres hátsó rugóút, továbbá a 836 mm-es ülésmagasság sem. A nagyobb akkuval persze a tömeg megnőtt, de a 135 kiló sem tűnik még túlzottan soknak.

A 11295 dolláros ár forintra átszámolva nagyjából 3,4 milliót jelent, ez jó félmillióval kevesebb az FXS áránál. Az FXE-re két év garanciát vállal a gyártó, az akkura viszont öt év jár, kilométer-korlátozás nélkül.