Vagány gépek születtek a Rebelből

2021.07.14. 06:42

A Honda még tavaly ősszel mutatta be a CMX 1100 Rebelt, amelybe az Africa Twinekből ismert sorkettes friss változatát építették 1084 köbcentivel. A francia FCR Original motorépítő műhely most két merőben különböző stílusú gépet faragott a Rebelből. Eredetileg a biarritzi Wheels & Waves fesztiválra készültek volna a motorok, de mivel a rendezvény elmaradt, online mutatták be.

A CMX Sport, ahogyan a neve is mutatja, a sportosabb vonalat képviseli. Az eredeti lengővillát átalakítottak, valamint külső gáztartályos Öhlins rugóstagokat építettek be. A CB 500 F-től származó kerékgarnitúrát Dunlop D212 abroncsokkal szerelték. Az első sárvédő saját gyártás, és valamivel alacsonyabbra is került a gyárinál. A kormány viszont szélesebb és magasabb.

A benzintankot poliészter-karbon kompozitból készítették el, az ülést alcantarával húzták. Egyedi a lábtartó, valamint a rozsdamentes kipufogó is az FCR Original saját munkája.

A másik gép a CMX Bobber, amelyen átalakították a villa rögzítését, így két és fél centivel lejjebb került a motor eleje. Hátul maradt a gyári futómű, a fekete, küllős kerekek ellenben egyediek, ballonos Bridgestone gumikat kaptak.

A bobberes stílus jegyében készült hurkás nyereg, kapott a gép új alumíniumkormányt, szintén alumínium első sárvédőt. A tank a CMX Sporthoz hasonlóan poliészter-karbon kompozit, a tanksapka alumínium. A kipufogó szintén a francia műhely saját terméke, de jelen esetben kerámia bevonatú.

A Wheels & Waves fesztiválra egyébként versenyt is hirdetett a Honda. A CB650R-alapú építésekről itt írtunk:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.