Majrécsík

Könnyed motoros tartalmak a Totalbike-on

Totalbike
2021.07.23. 15:16

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • H-D1 néven indított egyfajta piacteret a Harley-Davidson, amellyel a használt Harleyk adásvételét próbálják segíteni. Ebbe a teljes amerikai márkakereskedő-hálózatot bevonják, így a vevők akár ellenőrzött motorokat is találhatnak, időpontot foglalhatnak próbaútra, és finanszírozási ajánlatokat is kapnak. Aki pedig eladni szeretne, szintén felveheti a kapcsolatot ezekkel a szalonokkal.

    IMG 1013
  • Garanciavesztéssel járhat a visszapillantó tükrök leszerelése a jövőben Indiában. A délnyugat-ázsiai országban nagyon elterjedt optikai tuningnak számít az ilyen beavatkozás, de persze a közúti forgalomban nagyon sok veszélyt tartogat a tükör nélküli közlekedés. Erre mutatott rá egy neves ügyvéd is, aki arra kérte a törvényhozókat, hogy szankcionálják az átalakítást. Azzal ugyanis nemcsak saját magukra, hanem másokra is veszélyessé válnak a közlekedők.

    Eközben pedig Madras Legfelsőbb Bírósága utasította a tamilnádui közlekedési hatóságot, hogy kérje fel intézkedésre az autó- és motorkerékpár-gyártókat, valamint -kereskedőket. A dolog lényege az lenne, hogy valamilyen formában foglalják bele a garanciális feltételekbe a tükröket: aki azokat leszereli, veszítse el a garanciát. Emellett persze azt is biztosítani kell, hogy eleve mindenhol csak tükrökkel felszerelt járműveket helyezzenek forgalomba.

    suzugsxr100t 022
  • Éppen a hétvégi asseni versenyre készül a Superbike-világbajnokság mezőnye, köztük a hatszoros címvédő Jonathan Rea. Az északír klasszissal kapcsolatban azonban felütötte a fejét a hír, miszerint jövőre a MotoGP-ben folytathatja pályafutását. Egészen pontosan a Petronas-Yamahával boronálták össze - ott ugye Valentino Rossi ülése üresedhet meg, a Doktor jövője kérdéses a csapatnál és a sorozatban egyaránt.

    2019-imola-worldsbk-results-1

    Rea azonban cáfolta azokat az értesüléseket, amelyek szerint tárgyalást folytat a Yamahával. Úgy fogalmazott, ő is olvasta a híreket, de legalább annyira meglepődött, mint az őt faggató újságírók. Többet nem is kívánt hozzáfűzni, inkább a versenyhétvégére koncentrál. Van is miért, hiszen jelenleg a török Toprak Razgatlioglu vezeti a pontversenyt, Rea a második, nyilván szeretne előzni.

  • Hosszútávú együttműködést kötött egymással a Triumph és a Breitling. Hogy a nagy összeborulás révén mindkét márka megmutathassa magát, készül majd egy limitált szériás motorkerékpár, valamint egy különkiadású óra is. Ezeket 2022 elejére ígérik. Emellett néhány kiemelt Breitling üzletben, vagy azok környezetében kiállítanak egy-egy Triumph Thruxton RS-t.

    01 Breitling-x-Triumph Breitling-Boutique-Jelmoli
  • Jelentős növekedést könyvelhetett el az első félévben a KTM-et, a Husqvarnát és a GasGast tömörítő Pierer Mobility Group. 2020 első hat hónapjához képest csaknem megduplázódtak az eladások: 95 százalékos a javulás. Világszerte mintegy 176 ezer motorkerékpárt értékesítettek, míg a Husky, a GasGas és a Raymon égisze alatt további nagyjából 53 ezer elektromos jármű is gazdára talált.

    038 mm 180510 ktm-790-duke press-launch bratislava  94i5057 pete

    Ebből az összesítésből a piacok közül Európa vette ki a legnagyobb részt 73 ezer példánnyal, de a legnagyobb növekedést az USA-ban mérték mintegy 160 százalékkal.

  • Eddig sem volt halott üzlet a különféle termékek házhoz szállítása, de a világjárvány újabb lökést adott ezeknek a szolgáltatásoknak. A kiszállításhoz nyilván megfelelő járművekre is szükség van, nem csoda, ha sok startup éppen erre a lehetőségre ugrott rá. Így tett a Zypp Electric is.

    xzypp-cargo-side-design-1626436859.jpg.pagespeed.ic.ejYotCXbBM

    A Zypp Cargo egy olyan elektromos robogó, amelyet kimondottan teherhordásra terveztek. Már gyárilag is jókora tárolókkal szerelték fel, így előre egy kosár, a lábak közé, valamint hátra és oldalra zárható táskák kerültek. Összesen 250 kilogramm a Cargo terhelhetősége. A fejlesztést persze nem a járványhelyzet alatt zavarták le teljes egészében: összesen három évet dolgoztak rajta.

    A 40 amperórás aksival 120 kilométeres hatótávot ígérnek, de ez pótakkuval akár meg is duplázható. A fedélzeti rendszer akár nyomkövetésre is képes, így a vállalkozások nyomon követhetik, hol jár éppen a futár, és minden rendben van-e vele. Mindezt kimondottan olcsón, 240 ezer forintnyi rúpiáért kínálja a Zypp, de a dupla akkumulátoros verzió is alig több 300 ezernél.

  • Zsigovits Norbert két 2. helyet szerzett Észtországban az Enduro világbajnokságon, amellyel feljött kategóriájában (Open 4S - azaz négyütemű motorok, felső köbcentihatár nélkül) az összetett 3. helyére.

    217797658 4465328700183793 4531029861348876072 n

    Norbi az EnduroGP-be a második fordulóban csatlakozott be, Olaszországban. Már ott dobogóra állhatott, és a folytatás is ígéretes. A következő futam most csütörtökön indul Svédországban, ha minden jól megy, ott már a győzelemért harcolhat.

  • Mindkét fordulót megnyerte hétvégén a törökországi FIM European Street Freestyle Championship bajnokságon Herczeg Balázs aka. Tróger Mókus.

    Ezzel egyidőben Kovács Bálint a Spanyol Superbike Bajnokság időmérőjén hatalmasat bukott, de azért rajthoz állt, és ugyan mindene fájt, mindkét futamon bevitte az R1-ét a harmadik helyre.

    A verseny után kiderült, hogy az esésben nem csak szimplán megütötte magát, hanem törött lábfejjel nyomta le a hétvégét, és csatázott a győzelemért. Bálint hét pont lemaradással még simán versenyben van a bajnoki címért!

  • Pár hete még csak tervezték, most viszont hivatalossá vált, hogy Dani Pedrosa újra rajthoz áll a MotoGP-ben. A királykategória egykori élmenője, a KTM jelenlegi tesztpilótája a korábbi hírekkel ellentétben nem Misanóban, hanem már a nyári szünet utáni első versenyen, az augusztus 8-i Stájer Nagydíjon ott lesz a mezőnyben.

    Ez a szabadkártyás indulás lesz Pedrosa első versenye azóta, hogy a 2018-as szezon végén szögre akasztotta sisakját. Különlegessé teszi mindezt, hogy éppen a KTM számára hazai környezetben, az ausztriai Red Bull Ringen motorozhat majd a spanyol klasszis. Kíváncsian várjuk, mire megy ennyi kihagyás után a jelenlegi legjobbakkal szemben.

  • Eddig leginkább 250 köbcenti körüli bobbereket és choppereket készített a kínai Zeths. Azt nem írom, hogy azokról voltak ismertek, mert mifelénk aligha hallották sokan a nevüket. Most azonban úgy gondolták, ugranak pár kategóriát, és a Zonteshez hasonlóan már egy literben gondolkodnak.

    Bár nem beszélhetünk ez esetben szemérmetlen koppintásról, azért az jól látható az adatokból, hogy a távol-keleti gyártó kiválasztott magának egy mintát. Jelen esetben az Indian V2-esét: a Zeths ZT1000-esének ugyanúgy 93 milliméteres a furata, valamint 73,6 milliméteres a lökete, mint a Scout Sixtyben használt kéthengeresnek, és a 60 fokos hengerszög, valamint a folyadékhűtés is stimmel. A 82 lóerő és 90 newtonméter kicsivel felül is múlja az amerikait.

    Később ugyanez a blokk egy még nagyobb, 1200 köbcentis V2-es alapja is lehet, csak ott a furatot 102 milliméterre növelnék. Mindkét egységet több, különböző stílusú motorkerékpárban alkalmaznák.

  • Elképesztő összegek röpködtek a Bonhams Stafford Summer Sale árverésen. Az egyik kiemelt darab egy 1946-os AJS E90 Porcupine versenymotor volt, korábban a gyári csapat versenyzőjének, Ted Frendnek a tulajdonát képezte. Egy gyűjtő végül több mint 293 ezer fontot, azaz bő 120 millió forintot csengetett ki érte.

    Ennek kevesebb mint a felét érte, de így is bő 50 millió forintnyi vagyonért ment el egy Brough Superior SS100. Egészen különleges darab volt az aukción az 1937-es, oldalkocsis Brough Superior is, amely korábban rendőrmotorként szolgált. Ezért több mint 30 milliót számoltak le.

    Ugyancsak ritkaságnak számít az a Norton Commando 850 Roadster, amelynek értékét csak növelte, hogy egykor Keith Emersoné, az Emerson, Lake & Palmer rockzenekar alapító tagjáé volt. A háromnapos árverésen az összes meghirdetett jármű 98 százaléka gazdára talált, mintegy másfél milliárd forint értékben.

    És ha már megidéztük az Emerson, Lake & Palmert, hallgassunk is tőlük valamit:

  • A mindent elsöprő elszántság nem elég beszédes kifejezés annak leírására, amit egy kínai apa tett, hogy újra láthassa eltűnt fiát. A férfi az elmúlt közel két és fél évtized során keresztül-kasul bejárta Kínát, összesen mintegy 500 ezer kilométert motorozott a keresés közben.

    father-s-love-china-man-searching-his-abducted-son-for-18-years-

    Gyermekének 24 évvel ezelőtt veszett nyoma, Guo Xinzhen akkor kétéves volt. Sokáig hiába kutattak utána, az erőfeszítések nem vezettek eredményre. Az apa, Guo Gangtang egy fia arcképével ellátott zászlót tűzött motorjára, azzal szelte az ország útjait, hátha valaki felismeri. Emellett szórólapokat is osztott mindenhol, ahol csak járt.

    636ce15581154918bbd40ef4440f971b

    Történetükből 2015-ben film készült Lost and Love címmel, de az igazi happy endre egészen idén júniusig kellett várni. A rendőrök a szomszédos tartományban találtak rá az apa által adott személyleírás szerint a fiúra, ami egészen megdöbbentő annak tükrében, hogy Xinzhen csupán kétesztendős volt eltűnésekor. A DNS-teszt végül igazolta, hogy valóban őt találták meg. Mint kiderült, gyerekrablók szakították el szüleitől.

  • Hamarosan közös kollekciót dob piacra a Harley-Davidson Museum és a népszerű színész, az Aquamanből és a Trónok harcából is ismert Jason Momoa. A vintage stílusú ruhadarabok a tervek szerint egyszerre nyúlnak vissza a Harley-Davidson történelmébe, és utalnak Momoa polinéz gyökereire.

    Harley-Davidson-Museum-X-Jason-Momoa-Collection-lead

    A tizenhat különböző férfi ruházati cikk és kiegészítő között lesz bőrdzseki, Hawaii-ing, bandana, valamint versenyek ihlette motoros mezek is. A termékek az USA-ban készülnek, limitált darabszámban. Megvásárolni csak a Harley múzeumon keresztül lehet online, vagy személyesen a milwaukee-i shopban.


  • Ami a Totalcarnak a Gumipor, az Indexnek a Mindeközben, az a Totalbike-nak a Majrécsík. Ebben a rovatban színes, érdekes, motorokhoz és motorozáshoz kötődő tartalmakat mutatunk, valamint híreket azokról a gépekről, amelyek ugyan kisebb jelentőséggel bírnak, de mégis érdekesek annyira, hogy ne menjünk el mellettük szó nélkül.

    Nem egy az egyben koppintották le a Kawasaki ezresét, de azért jelentős hasonlóságot mutat a Dayun Chi 302. Persze, ahogy a neve is mutatja, köbcentiben messze elmarad a nagy példaképtől, 285 köbcentis sorkettese közel 30 lóerőt tud, nyomatéka 27 newtonméter.

    dayun-chi-302-naked-motorcycle-china

    A Chi 302 előre két, hátra egy tárcsát kapott, arról nem tudni, hogy ABS-szel is ellátták volna. Futómű tekintetében elöl fejreállított villát, hátul pedig monoshockot alkalmaztak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.