A Moto2-es versenymotorok szintjét hozza a KTM RC 8C

2021.07.21. 13:46

A KTM előállt a korlátozott példányszámban gyártott pályamotorjával, és mint korábban már kiszivárgott, ez nem a MotoGP-ben használt RC16 szelídített változata, hanem a KTM 890 Duke blokkját használó sportmotor - lényegében egy Moto2-es versenygép, azt leszámítva, hogy nem a Triumph háromhengerese hajtja.

Az RC 8C-nek keresztelt pályagép csúcsteljesítménye 128 lóerő, ami a 200 lóerő feletti superbike-ok korában nem hangzik soknak, a körítés viszont közelíti a vébés szintet. Az idomok alatti technológia részben a Krämer GP2 890 R-ből származik - a német Krämert egy kiugrott KTM-mérnök alapította, és KTM-blokkos, pillekönnyű pályamotorokat építenek. Egy ideje már biztosra vehető volt, hogy szorosabbra fűzik az együttműködést. Az RC 8C-t a Krämer saját motorjától leginkább az idomok, az aerodinamikai elemek és a WP futómű különbözteti meg.

Az RC 8C legfontosabb adata a tömeg: 140 kilót nyom szárazon, tehát teljesítmény-tömeg aránya nagyjából ott van, ahol a Moto2-es versenygépeknek. Ezt a rengeteg szénszál mellett azzal tudták elérni, hogy minden utcai sallangot lehagytak róla: ez kizárólag versenypályán használható modell.

A váz a Krämertől származik, és rengeteg beállítási lehetőséget kínál, például a villaszög is állítható (alapból 23,3 fok) 1-1 fokot. A villabefogókat CNC-vel marták, és azok variálásával az utánfutást is személyre lehet szabni, illetve a kormány, a lábtartó pozíciója is hangolható, ahogyan a futómű minden paramétere is szabadon tekergethető.

A segédváz kompozitból készül, ezt szintén egy az egyben átvették a Krämertől, és ez üzemanyagtartályként is működik, hogy elöl nagyobb airboxot lehessen kialakítani. Részben ezzel, részben az Akrapovic kipufogóval és a hozzáhangolt elektronikával érték el a +7 lóerős teljesítménynövekedést a 890 Duke R-hez képest. A kipufogó alapból 103 dB-es zajszinttel rendelkezik, és ennél a motornál éppen a csendesebb rendszer az extra: létezik hozzá 98 dB-es rendszer is, gondolva azokra, akik szigorúbb előírásokkal rendelkező pályákra járnak.

Az első villa a WP 43 mm-es belsőcső-átmérőjű, zárt cartridge-es Apex Pro 7543-asa, a rugóstag pedig a WP Apex Pro 7746 névre hallgat: mind a kettő méregdrága, versenyzésre tervezett csúcsmodell. A könnyű felniket a Dymag szállítja, fékből pedig a Brembo csúcsmodelljét, a Stylemát rendelték hozzá.

A műszerfal az AIM versenymotor-műszerfala, ez egy 5 hüvelykes TFT kijelző, GPS alapú telemetriával, amely a köridők mellett figyeli a fojtószelep állását, a gyorsulást és még rengeteg más adatot, amelyek aztán letölthetők és elemezhetőek. Ezen a szinten a kétirányú gyorsváltó is alap.

Mivel pályamotorról van szó, borítékolható, hogy esni is fognak a tulajdonosok, ezért a KTM átvette a Krämer kárcsökkentő rendszerét, a csavarozott tengelyvédőket, a váz és a lengővilla védőit, amelyek cserélhetőek.

Az RC 8C-ből mindössze 100 darab készül, amelyekre július 22-től online lehet leadni a rendelést. Nem lesz olcsó, egyenként 11,9 milliót kérnek értük - és ez még csak az alapár, 25 vevő felárért cserébe a KTM jerezi MotoGP-tesztjén veheti át a motort, és nekik Dani Pedrosa és Mika Kallio ad majd tanácsokat, illetve olyan extrákat is kapnak a motor mellé, mint a paddock állványok, az extra felnik esőgumival, tartalék féktárcsák és gumimelegítő - valamint három éjszakát a pálya melletti szállodában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.