Lefőtt a tea: itt a Black Tea Bonfire

2021.07.27. 07:32

A Black Tea nevű kis német startup tavaly mutatta meg először Moped névre keresztelt elektromos gépét, azonban a gyártás beindításához szükséges források egy részét közösségi finanszírozással kellett előteremteniük. Azóta mintegy 600 ezer eurót, azaz bő 200 millió forintot kalapoztak össze, ezzel összeállt a költségvetés. Júliusban már el is készülhetnek az első példányok, de már nem Mopednek, hanem Bonfire-nek hívják a gépet.

Egy retrós stílusú, leginkább scramblerként meghatározható elektromos motorkerékpárról van szó, egyszerű formákkal, és azt is nehezen lehetne ráfogni, hogy behemót lenne. 18 colos kerekei Heidenau gumikat viselnek, a 31 milliméteres első villa rugóútja 200 milliméter, míg az állítható hátsó gátlók 80 millimétert rugóznak. A féket tekintve elöl-hátul 220-as tárcsát szorít a kétdugattyús nyereg.

A hátsó kerékagyba épített villanymotor nem egy erőmű a maga négy lóerejével, de rövid ideig a hétlovas csúcsot is tudja. Ellenben nyomatéka a gyáriak szerint 195 newtonméter, ami bődületesen komolyan hangzik, már-már az elírás gyanúja is felmerül. Akkupakkja 1,8 kilowattórás, ez sport módban 55, eco módban 75 kilométeres hatótávra elegendő, az üres aksit teljesen feltölteni négy óra alatt lehet háztartási 220-ból.

A tervek szerint Európában és az USA-ban is elérhető lesz a Bonfire, az első példányokat augusztusban már le is szállíthatják, de amúgy öt hónap a várakozási idő. Ezek viszont egyelőre nem futhatnak közúton, ha minden jól megy, akkor 2022 áprilisára hagyhatják jóvá a dual-sport változatot utcai használatra. Az alapár 4000 euró, de az erősebb és nagyobb hatótávú Bonfire X-ért 5300-at kérnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.