Ha túl kemény lenne a Brutale RR

2021.07.28. 06:08

Az MV Agusta keményen odavágott a meztelen vadállatok mezőnyének a Brutale 1000 RR 2019-es bemutatásakor. Idén elérkezett a modellfrissítés ideje is, így immár Euro 5-öt tud a változatlanul 208 lóerős sornégyes. Az RR egyértelműen egy kőkemény technikájú, dögös kinézetű naked, de úgy hírlik, az olaszok már dolgoznak egy puhább, kényelmesebb változaton: az RS jövőre érkezhet.

A visszafogottság azonban egészen biztosan nem a teljesítményben lesz tetten érhető: az RS is ugyanúgy 208 lovas lesz, mint az RR, a végsebesség sem csorbul, tehát 300 fölött tud hasítani a kevésbé kemény Brutale 1000 is. Természetesen új vázat sem fejlesztenek hozzá, így a külsőségeket tekintve a teljes hossz és a tengelytáv is érintetlen marad. Sőt, a menetkész tömeggel sem variáltak.

Joggal merül fel a kérdés, hogy akkor mégis mi különbözteti meg az RS-t az RR-től? A kulcs a hangolás: a hírek szerint a futómű jelentősen puhább, kényelmesebb lesz, aki tehát inkább pályázna vagy kanyarvadászna, nyugodtan maradhat az RR-nél, de ha valaki inkább komfortosabban vonulgatna, annak ott lesz az RS. Emellett az üléspozíciót is kényelmesebbre alakítják, méghozzá a kormányt emelik feljebb: míg az RR-nek a műszeregység a legmagasabb pontja, addig az RS-nek már az egyébként három centiméterrel szélesebb kormány lesz.

Bár az új ezres Brutale hivatalos bejelentése még nem történt meg, vélhetően nem kell már sokat várni rá, ugyanis a típusjóváhagyáson túl vannak az olaszok. Maga a kész RS 2022-ben kerülhet a kereskedésekbe, minden bizonnyal az RR-nél alacsonyabb áron. Hogy mennyivel, az nyilván nagyban függ majd többek közt attól is, hogy milyen alkotóelemekből épül fel a futóműve.