Két új változattal bővült a BMW R 18-család

2021.07.30. 11:16

A BMW tavaly tavasszal mutatta be új cruiserét, az R 18-at, méghozzá egy igazi különlegességgel: az 1802 köbcentis blokk a bajorok valaha volt legnagyobb kéthengerese. Ezt persze nem a teljesítmény hajszolása indokolta, sokkal inkább a nyomatékra helyezték a hangsúlyt. Nemrég pedig arról szóltak a hírek, hogy A2-es jogsihoz passzoló változat készül. Most nem ezt, hanem két másik R 18-változatot lepleztek le: a Baggert és a Transcontinentalt.

Az alapok természetesen nem változtak, maradt a gigantikus, 1802 köbcentis bokszermotor 90 lóerővel és 158 newtonméterrel. Módosítottak viszont a vázon, a tengelytáv 1731-ről 1695 milliméterre csökkent, a villaszög 32,7 helyett 27,3 fokos lett. A hátsó rugóutat a nagyobb kényelem érdekében megnövelték 90-ről 120 milliméterre – így pontosan megegyezik az elsővel. Az üzemanyagtank kapacitása is megnőtt, a 24 literrel így már bő 300 kilométeres a hatótáv. A komolyabb szélvédelem, a hosszabb sárvédők és a nagyobb tank természetesen többletsúlyt is eredményezett. A sima R 18 345 kilójával szemben az R 18 B 398-at, míg a Transcontinental 427-et nyom.

A futóművet a motorosnak nem kell állítgatnia, ehelyett úttól függő a csillapítás, automatikusan állítódik az előfeszítés. A lassítást elöl dupla, hátul szimpla tárcsafék segíti, négydugattyús fix féknyergekkel, valamint blokkolásgátlóval együtt. Az alapfelszereltséghez tartozik dinamikus tempomat, opcionális az integrált távolságtartóval ellátott sebességtartó automatika.

A Transcontinental nagyobb, szélesebb és fűthető ülést kapott, az R 18 B valamivel keskenyebbet, de mindkét modellnél szem előtt tartották, hogy két személynek is kényelmes legyen hosszabb távon is. Az ülésmagasság előbbinél 740, utóbbinál 720 milliméteres. A Transcontinentalt kifejezetten széles lábtartókkal szerelték, de az alap R 18-asokhoz képest szélesebbet kapott az R 18 B is. A négy kerek, analóg műszerből és egy 10,25-ös TFT-kijelzőből álló műszerezettség mindkét modellnél megegyezik, csakúgy, mint a három menetprogram, a kipörgésgátló és a motorfék-szabályozó. Különbséget jelent a két változat között a szélvédő: az R 18 B-é alacsonyabb, a Transcontinentalé magasabb. Utóbbi modellnek egyébként rezgéscsillapítással is ellátják a hátsó dobozait. A Transcontinentalt továbbá motorvédővel is szerelik.

Már az árak is ismertek: míg a sima R 18-as 7,5 millió forintról indul, addig a Bagger 10,15 milliós, a Transcontinental 10,8 milliós árcédulát kapott.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.