Egyre közeleg a Yamaha R9

2021.08.10. 13:29

Komoly lépés volt a Yamahától, hogy idén tavasszal levédették a sportmotorokat jelző YZF-R sorozatot, 1-től egészen 9-ig. Akkor még csupán Japánban történt meg a szabadalmi bejegyzés, most viszont az R9-cel tovább terjeszkedtek: már többek közt az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Új-Zélandon is védelmet élvez a név.

A Yamaha YZF-R7 hasonló receptet követ: az MT-07-re épül
A Yamaha YZF-R7 hasonló receptet követ: az MT-07-re épül

Noha hivatalos információk még nincsenek arról, hogyan képzeli el az R9-et a Yamaha, sokan már tudni vélik, hogy az MT-09-cel közös alapokon nyugvó sportgépre számíthatunk. Ez azt jelentené, hogy a 890 köbcentis háromhengerest kapná meg, amely a nakedben 119 lóerőt tud. Ennél talán kicsivel hegyesebb lenne az R9, de könnyen elképzelhető, hogy csak a hangolás változna.

Persze adná is magát, hogy az MT-09 kapjon egy idomos testvért, hiszen az YZF-R7 esetében is ez történt: ott is átemelték a sorkettest, és változatlan katalógusadatok mellett közvetlenebb reakciókat és precízebb gázadagolást varázsoltak bele. Módosult a váltó fokozatkiosztása, sőt a tengelytáv is.

Ha valóban az R9-en dolgoznak a japánok, akkor is leghamarabb talán jövőre, vagy 2023-ban láthatjuk a munka eredményét. Közben pedig az R2 elnevezést is levédették, de nem világos, hogy végül a névadási rendszer egységesítése jegyében egy átnevezett R125, vagy az R125 és az R3 közötti résbe beillesztett újdonság lesz belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.