Cserélhető aksikon dolgozik a Continental és a Varta

2021.08.16. 06:39

Akkumulátorok fejlesztését célozza meg a Varta és a Continental együttműködése. Utóbbi cég fejlesztőrészlege, a Continental Engineering Services révén szállt be a munkába. A közösen megalkotott aksik lényege, hogy könnyen cserélhetőek, és így akár a járművön kívül is feltölthetők. Alapvetően a 125 köbcentis benzinesek teljesítményének megfelelő elektromos gép energiaellátását oldhatják meg vele.

A Varta V4Drive nevet viselő, lítium-ionos akku viszonylag könnyűnek számít a maga kilenc kilogrammjával. Párban alkalmazva egy 10 kilowatt körüli teljesítményű gép esetében 100 kilométer körüli hatótávot tesz lehetővé, így a mindennapi ingázás könnyedén megoldható vele.

Ezekhez az akkukhoz a két cég szakemberei fejlett vezérlőegységet is készítettek, ezért azt mondják, lényegében bármennyi ilyen akkut rendszerbe lehet kapcsolni, azokat nehézségek nélkül kezelni tudja a rendszer. Persze ez leginkább elméleti felvetés, hiszen minden egyes aksi további kilenc kilót tesz hozzá az önsúlyhoz, ráadásul nyilvánvalóan helyet is kell neki szorítani. A plusz ötven kilométeres hatótáv persze hízelgő.

Nyilván ebben az egész fejlesztésben a legfontosabb tényező a cserélhetőség. Ez csökkentheti a hatótáv miatti idegeskedést, és a hosszú töltési idő miatt sem kell aggódni. Nem véletlen, hogy a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio is dolgozik hasonlón, egy brazil startup pedig Latin-Amerikát hálózná be cseretelepeivel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.