Hammerhead: egy sportmotorral jön a Buell nagy visszatérése

2021.08.26. 15:58

A Buell nem hajlandó feladni, és bár már több mint egy évtizede is arról kellett írnunk, hogy bezárják a boltot, időről időre felcsillant egy reménysugár, a márka alapító-névadója minden lehetőségbe belekapaszkodott, ez pedig egy folytatásos teleregényt eredményezett. Idén év elején aztán elég komoly bejelentést tettek: újabb feltámadás következik, méghozzá nem is kispályán, hiszen 2024-ig tíz új modellt terveznek.

Rövidesen az is kiderült, hogy egy túraendurót, valamint az 1190RX Hammerhead nevet viselő sportmotort üdvözölhetjük az elsők között. Ezt most nemcsak fotón, hanem videón, mozgás közben is megmutatják. A nevét a pörölycápától kölcsönözte – végre egy halas motor, ugye, Zombi? – és a fejidomba kicsit talán tényleg bele lehet látni a nagy halat, de leginkább a sebességtől eltorzult fizimiskával. Az ötletet a kopoltyúszerű nyílások is jól viszik tovább, noha azt még nem tudni, van-e ezeknek valós funkciója.

A Hammerheadet egy 72 fokos hengerszögű V2-es hajtja, a Rotax Helcion egy továbbfejlesztett változata – emlékezhetünk, korábban előszeretettel használtak Rotax blokkokat a Buellekben. A 185 lóerős csúcsteljesítmény eléréséhez bőven tízezer fölé kell forgatni, míg a 138 newtonméter 8200-nál áll rendelkezésre. A fordított első villát és a hátsó futóművet egyaránt a Showa szállítja, míg féktárcsából előre bitang nagy, 386 milliméteres, hátra 220-as jutott. Amolyan vérbeli buelles vonásként a váz fogadja be az üzemanyagot, megtankolatlanul egyébként 190 kilót nyom a Hammerhead.

A forgalmazás megkezdésének pontos időpontja még nem ismert, ahogy azt sem tudni, egész pontosan mely piacokra juthat el az 1190RX.