Nyomatékosabb blokkot és új futóművet kaptak a Honda ötszázasai

2021.09.01. 14:34

Alapos modellfrissítésnek vetette alá ötszázas gépeit a Honda. A fészlifttel túlmutat az új fényezéseken és grafikákon: szinte minden lényeges ponton változik a CB500F naked, a CBR500R sportmotor, valamint a CB500X túraenduró.

Az egyik legnagyobb változás a futóművet érinti. Az 500-as Hondák is megkapták ugyanis a CB650-ben és CB650R-ben alkalmazott, 41 milliméteres, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa fordított villát. Az első féknél immár két darab 296 milliméteres tárcsa segíti a lassítást, és újak a radiálisan rögzített Nissin féknyergek. A CB500F és a CBR500R könnyebb alukerekeket kapott, a CB500X-nek pedig hosszabb lett az első rugóútja, első kereke pedig a korábbinál könnyebb és 19 colos.

A súlycsökkentés jegyében cserélték le könnyebbre a lengővillát is, az új, hosszirányban merevebb, oldalirányban rugalmasabb alkatrész könnyebb kezelhetőséget ígér. Nem változott ellenben a teljesítmény: maradt a 48 lóerő, ezzel továbbra is A2-kompatibilisek a félliteres Hondák. A PGM-FI befecskendezés finomításával azonban azt mondják, nyomatékosabb, karakteresebb lett a soros kéthengeres.

A három modellnek már a friss hazai ára is megvan. A legolcsóbban természetesen a nakedet lehet megvenni, az kicsivel 2,3 millió forint alatt vihető haza. A CB500X 2,469, míg a CBR500R 2,489 millió forintba kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.