Olcsó városi mókázás a svédektől

2021.09.07. 12:29

A svéd Cake elektromos motorkerékpárokban utazik, modelljeiket végignézve pedig leginkább a minimalizmus és a célszerűség diadaláról beszélhetünk a dizájn és a sziporkázó megoldások fölött. Legújabb gépük, a Makka sem tér el ettől az elvtől, csak éppen sokkal olcsóbb, mint az eddigiek.

A Makka két változatban készül: a belépőszintet a Range, az eggyel magasabb kategóriát a Flex képviseli. Míg előbbi csupán 1,8 kilowattos, vagyis 2,4 lóerős, utóbbi már éppen a dupláját, 4,8 lóerőt teljesít. Egyformán 66 kilogrammot nyomnak, ebből az akkucsomag tesz ki 11-et.

Ami a menettulajdonságokat illeti, a Range 25 km/h-s tempóra képes, tehát nem kell fejletépő sebességélményre számítani, a Flex azonban a maga 45 km/h-s végsebességével (jobban mondva +25 km/h és +45 km/h a gyárilag megadott adat) jóval alkalmasabbnak tűnik a mindennapi közlekedésre, persze nem egy zsúfolt, rohanó nagyváros forgatagában. Míg a gyengébb Makka 60 kilométeres hatótávot ígér, addig az erősebb nagyjából 50-et megy el egy töltéssel. Fékezéskor képes energia-visszanyerésre.

A jármű különlegessége még a moduláris felépítés, ugyanis a Cake más modelljeiből is vett át elemeket. De az alapmodellt felszerelhetjük nagyobb csomagtartóval, gyereküléssel, Thule oldaltáskákkal, sőt akár gyereküléssel is. A svédek viszonylag nagy szabadságot adnak a vevőnek, elég jól konfigurálható a Makka.

Ha pedig már olcsóságot említettünk, akkor az nyilván relatív. A 3500 euró, vagyis 1,2 millió forint nem kevés egy ilyen minimalista járműért, különösen azt tekintve, hogy Magyarországon ennyiért már sokan inkább autót vesznek. Viszont a Cake más modelljeihez képest kimondottan jutányos az ára: eddig az Ösa Lite volt a legolcsóbb a maga 7500 eurós árcédulájával.