Kényelmesebb és olcsóbb: itt a Brutale 1000 RS

2021.09.09. 08:37

Júliusban írtuk meg először, hogy az MV Agusta szelídít egy kicsit a Brutale 1000 RR hiper-nakeden. Akkor még úgy szóltak a hírek, hogy a Brutale 1000 RS jövőre érkezhet, és nem gyengébb, csak kényelmesebb és komfortosabb lesz az RR-nél. Végül az olaszok nem vártak 2022-ig, máris lehullt a lepel.

A blokkhoz valóban nem nyúltak, maradt a 208 lóerős teljesítmény, meg a 116,5 newtonméteres nyomaték. Sőt, az önsúly sem mozdult el a 186 kilogrammról, annak ellenére sem, hogy egyébként számos kisebb-nagyobb változtatáson ment át az RS az RR-hez képest.

De hogy akkor mik is ezek a módosítások? Mindenek előtt a futóművet cserélték le. Az RR ugye elektronikusan állítható, félaktív Öhlinsekkel operált elöl-hátul egyaránt, az RS esetében ugyanakkor egy polccal lejjebb keresgéltek. Az 50 milliméteres Marzocchi fejreállított villa azért így sem hitvány, és természetesen teljesen állítható is, csak nem elektronikusan, hanem manuálisan. Színéről is felismerhető, hiszen nem arany, hanem fekete. A hátsó progresszív és állítható Sachs szintén csak az RR Öhlinséhez képest mondható szerényebbnek. A rugóút amúgy elöl-hátul 120 milliméter.

A fékek érintetlenek maradtak, tehát a Brembótól érkeznek. Elöl 320 milliméteres tárcsapár, négydugattyús Stylema nyergekkel, hátul pedig kétdugattyús nyereg préseli 220-as tárcsához a betéteket. A blokkolásgátló a Continental MK100 rendszere, kanyarfunkcióval. Van továbbá egykerekezés-gátló, tempomat, felfelé és lefelé is működő gyorsváltó, navigáció és okostelefonos csatlakoztathatóság.

A változtatások sora persze nem ér véget a futóművel. Igyekeztek komfortosabbá tenni az utazást az RS-sel, így terveztek hozzá új nyerget, megemelték a kormányt, így az üléspozíció is kényelmesebb, egyenesebben ülünk majd, mint az RR-en. Az áthelyezett és módosított lábtartók állítólag biztosabb tartást adnak.

Az MV Agusta Brutale 1000 RS árazásával kapcsolatban egyelőre csak az olaszországi információk adnak némi támpontot. 25500 eurós alapára jócskán az RR alatt marad, azt ugyanis 32300-ért mérik. Ez közel 2,4 millió forintnyi különbség.