Erre mondd, hogy kici kínai

2021.09.21. 15:15

A legtöbb kínai gyártótól megszokhattuk, hogy a kisköbcentis gépek kategóriájában játszanak, esetleg a közepesek közé néznek be. Az utóbbi időben viszont úgy tűnik, elhagyják a kispályát. A Benelli 1209 köbcentis háromhengeres túragépen dolgozik, a CFMoto pedig 1279-cel fog rálicitálni. Hozzájuk zárkózna fel a Benda is.

Chinas first Benda V4 bike engines 01

Ők nemrég mutatták be az LFC700 cruisert, amely 680-as sornégyest kapott, méghozzá saját fejlesztésűt, de nem álltak meg ennyinél, és rögtön két V4-est is lelepleztek a kínai CIMA kiállításon. A nagyobbik, BD476 kódnevű egy 1198 köbcentiméteres folyadékhűtéses, hengerenként négy szeleppel. 154 lóerős teljesítményének és 121 newtonméteres nyomatékának köszönhetően a Benelli háromhengeresét felülmúlva a jelenlegi legerősebb kínai motorkerékpárblokk.

A másik újdonságuk egy jóval kisebb, de szintén négyhengeres V-motor, BD453 kóddal. Némileg szokatlan módon hosszabb a lökete (55,2 mm), mint amekkora a furata (53,5 mm). A 496 köbcentiből kicsalogatott teljesítménye 57 lóerő, míg nyomatékból 45 a maximum. Ezek leadásában kis különbség van a két blokk között: az 1200-as teljesítménycsúcsa 9500-nál jön meg, a legnagyobb nyomaték 7500-nál, míg az ötszázasnál 10000 és 8000 a két fordulatszámérték.

Chinas first Benda V4 bike engines 03

Azt egyelőre nem tudni, milyen gépeket építenek majd a két új V4-es köré, de 2022-re várhatóan már mutatnak be ezekkel szerelt modelleket. Nem kizárt, hogy Európában is kapunk ezekből, a Benda ugyanis fontolgatja a terjeszkedést.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.