Még hegyesebb lett az MV Agusta F3: itt az RR

2021.09.22. 10:11

Bemutatta az F3 legújabb változatát az MV Agusta. Az RR a már jól ismert 798 köbcentis háromhengeres blokkot kapta, ez alapból 148 lóerőt tud 13 ezres fordulaton. Azonban Racing Kit csomaggal felszerelve, Akrapovic kipufogórendszerrel és módosított motormappinggel már 155-öt ad le. A nyomaték 88 newtonméter.

Az F3 RR-nek azonban nemcsak a sorhármas blokk az érdekessége: egészen izgalmas lett az idomszett is. Nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikára, a két oldalt látható kis, szénszálas szárnyak az olasz gyártó szerint nyolc kilogrammnyi leszorítóerőt termelnek 240 km/h-s tempó mellett.

A futóművet illetően előre 43 milliméteres, minden paraméterében állítható Marzocchi fordított villa került, hátra szintén teljesen állítható, progresszív Sachs monoshock. A megállásról elöl két 320 milliméteres tárcsa és radiálisan rögzített Brembo monoblokk nyergek gondoskodnak, hátul egy 220-as tárcsába harap a kétdugattyús nyereg. A Continental blokkolásgátlóját egykerekezés-gátlóval is ellátták, és természetesen kanyar-ABS funkciója is van. Az elektronikus rásegítésű gyorsváltó felfelé és lefelé is funkcionál.

Kevésbé a hegyes menésekről szól az 5,5 colos színes TFT-kijelző. A fedélzeti rendszer kínál bluetooth-os csatlakoztathatóságot, GPS-t, ami az MV Ride App segítségével navigációképessé teszi az F3 RR-t. A vezető bizonyos határok között belenyúlhat a motor beállításaiba és a különböző segédletek működésébe.

Az új F3 RR önsúlya 173 kilogramm, a Racing Kittel ellátott változat csak 165-öt nyom, ez a pakk ugyanis tartalmaz súlycsökkentést is. Igaz, ebben a verzióban kizárólag versenypályán használható az Agusta, utcán nem.

Frissítés: tévesen írtuk, hogy a hazai ár még nem ismert. Az F3 800 RR 8,51 millió forintba kerül, míg a Racing Kit felára 850 ezer forint.