Megérkezett a GSX-S1000 sport-túra változata, a GT

2021.09.23. 10:10

A Suzuki idén tavasszal mutatta be a felfrissített GSX-S1000-et, amely az egyre elrugaszkodottabb ezres nakedek világában még mindig a visszafogottabb vonalat képviseli. Nyár elején pedig már arról szóltak a hírek, hogy a fél-idomos GSX-S1000F is utódot kap, de esetében nem egyszerű modellváltásról van szó: túrásabb irányba viszik a gépet. Az információ igaznak bizonyult, most pedig már itt is a GSX-S1000GT.

A Suzuki nem ölt bele eszeveszett összegeket a sport-túragép fejlesztésébe, így a váz az S1000-hez képest változatlan maradt, és a blokkot sem bántották. Továbbra is 152 lóerőt és 106 newtonmétert tud a 999 köbcentis sornégyes, a maximális teljesítmény eléréséhez 11 ezerig, míg a csúcsnyomatékhoz 9250-ig kell forgatni.

A futómű a KYB-tól jön, elöl teljesen állítható, 43 milliméteres fordított villát, hátul központi rugóstagot találunk. A fékek a Brembo polcairól származnak, egyelőre nem tolják túl a részleteket, de annyi biztos, hogy radiálisan rögzített monoblokk nyergeket alkalmaztak, elöl két, hátul egy tárcsa dolgozik.

810 milliméteres magasságban ülünk, térdeink 19 literes tankot fognak közre, ami a gyári fogyasztási adattal kalkulálva bő 300 kilométeres hatótávot ígér. A kategóriához képest aránylag könnyű a GT, menetkész tömege 226 kilogramm – ez a korábbi, fél-idomos GSX-S1000F-hez képest csak tizenkét kilós többlet, a közvetlen riválisnak tekinthető Kawasaki Ninja 1000SX-nél kilenccel könnyebb.

Van természetesen blokkolás- és kipörgésgátló, tempomat, emellett pedig csúszókuplung, kétirányú gyorsváltó és ride-by-wire, valamint nagy méretű, 6,5 colos TFT kijelző is jár az 5,299 millió forintos árért. Opcionálisan rendelhető hét centivel magasabb túraplexi, összesen 36 literes kapacitást biztosító dobozszett, vagy szénszálas elemek.