Fényszóróba rejtené vezetéssegítő szenzorait a Honda

2021.09.29. 07:41

Motorkerékpáron jóval lassabban terjednek a különböző vezetéstámogató funkciók, mint mondjuk személyautókban, és ez nyilván nem véletlen. Egyrészt a beavatkozás sem történhet ugyanúgy, gondoljunk csak a vészfékasszisztensre például. Másrészt a különböző érzékelők elhelyezéséhez is kevesebb hely, kisebb felületek állnak rendelkezésre.

patent%20radar%20headlights-01

A Honda most a kiszivárgott szabadalmi rajzok alapján egy olyan rendszeren dolgozik, amelynek szenzorait a fényszóróba, egészen pontosan a lámpabúra alá rejtik. Ez sokkal elegánsabb megoldásnak tűnik, mint az idomokon elhelyezett érzékelők, ráadásul ebben az esetben sokkal kisebb egységekről van szó.

Egyes források szerint egyébként apró kamerákat szerelnek be a búra alá, de közel sem biztos, hogy valóban ez a helyzet. Azoknak ugyanis sima felületre lenne szükségük, míg egy motorkerékpár fényszórójának búrája igen összetett formákkal operál. Így a fénytörés és egyéb tükröződések könnyedén becsaphatnák a vezetéstámogató rendszert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.