Fényszóróba rejtené vezetéssegítő szenzorait a Honda
Motorkerékpáron jóval lassabban terjednek a különböző vezetéstámogató funkciók, mint mondjuk személyautókban, és ez nyilván nem véletlen. Egyrészt a beavatkozás sem történhet ugyanúgy, gondoljunk csak a vészfékasszisztensre például. Másrészt a különböző érzékelők elhelyezéséhez is kevesebb hely, kisebb felületek állnak rendelkezésre.

A Honda most a kiszivárgott szabadalmi rajzok alapján egy olyan rendszeren dolgozik, amelynek szenzorait a fényszóróba, egészen pontosan a lámpabúra alá rejtik. Ez sokkal elegánsabb megoldásnak tűnik, mint az idomokon elhelyezett érzékelők, ráadásul ebben az esetben sokkal kisebb egységekről van szó.
Egyes források szerint egyébként apró kamerákat szerelnek be a búra alá, de közel sem biztos, hogy valóban ez a helyzet. Azoknak ugyanis sima felületre lenne szükségük, míg egy motorkerékpár fényszórójának búrája igen összetett formákkal operál. Így a fénytörés és egyéb tükröződések könnyedén becsaphatnák a vezetéstámogató rendszert.