Így zúzzák össze a lefoglalt terepmotorokat New Yorkban

2021.09.30. 09:34

New York vezetésének egészen sajátos a viszonya a terepmotorokhoz. Számos más amerikai állammal ellentétben ugyanis ott ezeket nem lehet forgalomba helyezni és közúton használni, persze vannak kivételek és kiskapuk. Bill de Blasio polgármester azonban szinte hadat üzent az illegálisan tartott terepmotorok ellen, mondván: a rendőrség megtalálja, és összezúzza ezeket a gépeket.

40042271_a81afd32e5ab2e2f08c4c5540f77ffb3_wm.png_633x389

A városvezető nemrég tartott egy rendhagyó sajtótájékoztatót a témában, amikor is több mint negyven lefoglalt gépet tapostak szét munkagépekkel – mondjuk a felvételeken látszik, hogy voltak ám ezek között túraendurók, naked bike-ok és robogók, tehát abszolút utcai gépek is. Igaz, azt nem tudni pontosan, ezek hogy kerültek oda, de a terepmotorokkal szembeni erődemonstrációban tájidegennek hatnak.

De Blasio szerint amúgy a terepmotorok veszélyesek, és nemcsak a motorost, hanem a környezetét is fenyegetik. Idén mintegy háromezer ilyen járművet szedtek ki a forgalomból, jelentős tehát az emelkedés a tavalyi ötszázhoz képest. Az igazság az, hogy nem kizárólag a balesetek miatt tekintik nem kívánatosnak őket a városvezetők: úgy vélik, túl zajosak, szennyeznek, ráadásul sokszor az utcai lövöldözések résztvevői is ilyeneket használnak a meneküléshez.

A polgármester kritikusai ugyanakkor gyakran említik, hogy a kevésbé tehetős New York-iak alól húzzák ki ezzel a mindennapi közlekedési lehetőséget. Mindenesetre, a szabályokat nyilván be kell tartani, de a megsemmisítés azért fölösleges pazarlásnak tűnik. Sokkal civilizáltabb megoldás lenne az árveréses értékesítés, akár az államon kívülre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.