Cyclone RA9: a kínai motorokat nem ilyennek ismertük

2021.10.01. 10:27

A kínai Zongshen egy düledező műhelyből nőtte ki magát Kína egyik meghatározó motorgyártójává. Messze nem koppintásokra és pofátlan nyúlásokra kell gondolni, ha róluk beszélünk, különösen Cyclone nevű almárkájuk képviseli a vagányabb irányvonalat, mellesleg normális minőséggel megtámogatva. Nemrég a Norton-blokkos RX6-ot láthattuk tőlük, most pedig itt a RA9 tanulmány.

A forma egészen szokatlan, ám annál dögösebb, a sziluett nagyon jól kiadja, bár egy kicsit befejezetlennek tűnik a farrész – de csak oldalnézetből, hátulról már ennek is megvan a maga karaktere, a fenekünk alá húzott kipufogóval. A váz egyébként Aprilia-származék, de legalábbis a Shiver és a Dorsoduro örökségét követve tervezték meg.

A blokk szintén olasz gyökerekkel rendelkezik. A V2-est eredetileg 750-esként szerelték az Aprilia Shiverbe, majd felpöckölték 896 köbcentisre a Shiver 900-ban és a Dorsoduro 900-ban, de készült 1197 köbcentiméteres változata is, még hosszabb lökettel, ezt a legnagyobb Dorsoduro mellett a Caponord 1200 is megkapta. Na, most ugyanebből az alapból faragta ki a saját 987 köbcentis verzióját a Zongshen. Ebben a formában 112 lóerőt és 98 newtonmétert tud.

A futóműről pontos részleteket nem árultak el, de vélhetően KYB-cuccokból állt össze, a fordított első villa teljesen állítható. Az egyoldali lengőkar nem Aprilia-örökség, az saját ötlet és kivitelezés, a 240-es hátsó gumi egy kicsit túlzónak hat, de végtére is koncepcióról beszélünk. A fékrendszert a Brembo által nemrég felvásárolt spanyol J. Juan szállítja, a blokkolásgátló a Boschtól jön.

A RA9 tanulmány állítólag igen közel áll már a sorozatgyártáshoz, és az sem lenne kimondottan meglepő, ha nem kizárólag belpiacra szánnák, hanem Kínán kívül is óvatos terjeszkedésbe fognának.