V2 néven folytatja, és frissül a Multistrada 950

2021.10.01. 09:21

Megkezdte újdonságainak bemutatását a Ducati, a hat teljesen friss vagy felfrissített modellt szépen elosztva leplezik majd le, utolsóként a Desert X-et december 9-én. Az első a Ducati Multistrada V2 volt a sorban: ez valójában egy átnevezett és enyhén átdolgozott Multistrada 950, nevet váltanak tehát az olaszok.

Nem mondhatjuk, hogy a Ducati mérnökei alapjaiban áttervezték volna a Multistrada 950-et a névváltoztatás ürügyén. Érintetlen maradt a tengelytáv (1594 mm), az első villaszög (25 fok). Elöl két 320-as tárcsát harapnak a radiálisan rögzített Brembo monoblokkok, hátul egy 265-ös tárcsa segíti a megállást, és megmaradt a Bosch kanyar-ABS is.

Az alacsonyabb motorosoknak viszont jó hír, hogy az ülésmagasság egy centivel lejjebb került, így 830 milliméter, de lehet kérni további alacsonyítást 810 milliméterre, ha pedig a futómű ültetését is beikszeljük, akkor már csak 790 milliméter magasan lesz a nyereg. Eltérni a másik irányba is lehet az alaptól, magasítással 850 mm-en ülünk.

Nem bántották ellenben a 937 köbcentis Testastretta blokkot – illetve mégis átfésülték kicsit, hiszen két kilót leadott a súlyából. A 113 lóerő ellenben megmaradt, az Euro 5-tel viszont két newtonmétert veszítünk. Cserébe a 94 Nm-es nyomatékcsúcs 7750 helyett már 6750-es fordulaton megvan. A teljes önsúlyból öt kilót veszített a Multistrada, így 204 helyett immár csak 199-et nyom.

A Multistrada V2 két változatban lesz kapható. Az alapmodell mellett ott lesz a kínálatban a V2 S, amely megkapja a Skyhook félaktív futóművet, a gyorsváltót, a ledes kanyarfényszórót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.