Bemutatták a Honda NT1100-at

2021.10.22. 10:50

Tartotta ígéretét, és bemutatta az NT1100 sport-túramotort a Honda. A nevet már év elején levédették, azóta azt is tudni lehetett, hogy az Africa Twinnel közös alapokra építik fel az újdonságot, most pedig végre minden részletről lehullt a lepel.

Az tehát nem meglepő, hogy az 1084 köbcentis, soros kéthengeres blokkot átemelték az Africa Twinből. A teljesítmény maradt 102 lóerő, a csúcsnyomaték nagyságrendileg változatlan, mindössze egy newtonmétert veszített a 105-ből. Ugyanakkor szívó és kipufogó oldalon is vannak apró módosítások, amelyekkel az egyenletesebb teljesítményleadást, a finomabb gyorsításokat próbálták elérni. Van három előreprogramozott menetmód, a városi, a túra és az esős, de két személyre szabottat is elmenthetünk.

Az eddigi feltételezésekkel szemben az acélváz sem teljesen új fejlesztés, alapjaiban az is az Africa Twinnel közös, de merevségét az új szerepkörhöz optimalizálták. Előre 43 milliméteres, fordított Showa villa került, hátul Pro-Link himbarendszerű alumínium lengővillát, valamint Showa központi rugóstagot alkalmaztak, a rugóút egyformán 150 milliméter. A megállást elöl két 310-es, hátul egy 256-os tárcsa segíti.

A tengelytáv négy centit rövidült, de a teljes hossz és szélesség is csökkent az Africa Twinhez képest. Az ülésmagasság is alacsonyabb lett, 820 milliméteren ül a vezető, ez még az alacsonyított Africa Twinhez képest is kevesebb öt milliméterrel. A menetkész tömeg ugyanakkor 238 kilogrammra hízott. Ezek a változások mind-mind a két motor eltérő jellegéből adódnak.

Túramotorhoz nagy plexi is dukál, ennek magassága és dőlésszöge öt fokozatban állítható. A markolatok fűthetők, van tempomat, a túradobozok kapacitása összesen 65 liter. Az érintőképernyős kijelző 6,5 colos, csatlakozni lehet USB-vel, és tudja az Apple Carplayt és az Android Autót is. A világítás elöl-hátul ledes, és nappali menetfény is rendelkezésre áll.

Az új NT1100-nak már a hazai ára is megvan. Az alapkivitel 4,989 millió forinttól vihető haza, a duplakuplungos DCT váltóval szerelt változat pedig 5,349 millióba kerül.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.