Norton V4 SV: lemossa a gyalázatot?

2021.10.29. 12:01

Finoman szólva sem volt egy sikersztori a Norton V4 SS, idővel ugyanis kiderült, hogy szinte minden alkatrésze szemétre való, a visszahívásnak pedig lényegében fölöslegesnek ítélték meg, mondván ennyi súlyos hibát nem lehet kijavítani. Ugyanakkor egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy az időközben tulajdonosváltáson és alapos átalakuláson átesett Nortonnál tervezik az utódot. Most meg is érkezett a V4 SV.

Ami szemmel láthatóan nem változott, az a markáns, a sportgép védjegyének mondható alumíniumváz. Megmaradt továbbá az Öhlins futómű, elöl továbbra is 330 milliméteres tárcsák vannak Brembo monoblokk nyergekkel, az idomok változatlanul szénszálasak. Kerekekből alumínium OZ-k vagy szénszálas BST-k alkotják a választékot.

Az 1200 köbcentis, 72 fokos hengerszögű V4-es blokk ellenben csak kívülről tűnik érintetlennek. Bár a változtatásokat nem ismertetik részletekbe menően – legalábbis egyelőre –, azt már most elárulták, hogy az eddigi 200 lóerőről visszaléptek 185-re, ezt ugyanúgy 12 500-as fordulaton érték el. A 130 newtonméterből 125 maradt, ami viszont 10 000 helyett már 9000-nél jelentkezik. A számokból tehát kitűnik, hogy az elődmodell problémáinak egy része talán abból eredt, hogy túlhúzták.

A kulcs nélküli indítással, színes TFT-kijelzővel és mögöttes forgalmat figyelő kamerával ellátott V4 SV ára és a forgalmazás kezdete egyelőre nem ismert.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.