XSR900: férfias retró az MT-09 blokkjával

2021.11.03. 10:38

A 2016-ban bemutatott neo-retró stílusú Yamaha XSR900 a maga idejében elég nagyot ütött, még rangos dizájndíjat is nyert, ami viszont még fontosabb, hogy piszok jó motor lett. Azóta viszont eltelt öt év, és elérkezett az ideje a generációváltásnak, a Yamaha így most bemutatta a 2022-es modellévre szánt új XSR900-at.

 Már első ránézésre is sok változást figyelhetünk meg, méghozzá elég fajsúlyosakat. És itt most nem is az a lényeg, hogy ezúttal a nyolcvanas évekből merítettek motorsportos inspirációt, visszanyúlva a francia Christian Sarronig, aki 1976-tól egészen 1990-ig ment Yamahával a gyorsasági-vébén, legnagyobb sikereként pedig 1984-ben világbajnok lett a 250-es mezőnyben.

Ennél sokkal lényegesebb például az új alumínium deltabox váz, amelybe az eddig használt 850-es blokk helyett az új MT-09-ben megismert, 890-esre hizlalt háromhengerest szerelték. Hangolásban sem tér el az MT-től, ugyanúgy 119 lóerőt tud tízezres fordulaton, míg a 93 newtonméteres csúcsnyomaték hétezernél van meg. Új a kipufogó is, amit szintén láthattunk már az MT-09-en. Van ráadásként csúszókuplung, gyorsváltó és tempomat is. A futómű teljesen állítható, a lassítást elöl két 298-as tárcsa segíti, négydugattyús nyergekkel, a Brembótól érkezve. Mondhatni természetes a hattengelyes IMU, van dőlésszögérzékeny kipörgésgátló, választható menetprogramok.

Ami a külsőségeket illeti, megmaradt a neo-retró megjelenés, de kapott az XSR egy új, de a korábbihoz hasonlóan kerek lámpát, amelynek perforált tartólemezei is módosultak, a kormányvégekre új tükrök kerültek. Az elődmodellen még látható segédvázat egy oldalsó panellel eltakarták, az utasülést megvastagították. A Legend Blue fényezés a már említett Christian Sarron versenymotorját idézi, de Midnight Black feketét is lehet választani. Árban az MT-09-hez hasonlóan 3,5 millió körüli összegre lehet számítani.