RS-X néven mutatott be új, elsősorban ingázóknak szánt modellt a Honda Ázsiában. Első ránézésre olyan a gép, mintha egy robogó és egy sportmotor szerelemgyereke lenne, és ez a meghatározás nem is áll igazán messze a valóságtól.

Külsőre azt látjuk, hogy nincs robogószerű trepni, helyette lábtartót kap a vezető és az utas is. Egy átlagos robogóhoz képest a hasmagasság is nagyobb. Az osztott első lámpa és az azt körülvevő műanyag a kortárs sportgépeket idézi, míg a kormány inkább robogós.
Ami a technikát illeti, 149 köbcentis, folyadékhűtéses, befecskendezős egyhengeres hajtja az RS-X-et, 16 lóerővel és 14 newtonméterrel – na meg hatgangos sebességváltóval. Ez a napi kötelező körök lezavarásához elegendő, de azért nem kínál olyan sportosságot, amit a forma alapján belelátnánk. Cserébe viszont nagyon alacsony, 2,3 liter körüli fogyasztást ígérnek száz kilométeren.

A modell Európába minden bizonnyal soha nem jut el, Ázsiában viszont 650 ezer forintnak megfelelő összegért kínálják. Hasonló műfajban - underbone-nak nevezik - egyebek mellett a Yamaha Exciter és a Suzuki Raider lehet alternatíva.