Új helyen készülnek az új Nortonok

2021.11.12. 06:33

Október végén írtuk meg, hogy elkészült a Norton V4 SV, amely modellnek nem kisebb szerep jut, mint hogy helyrehozza mindazt, ami a V4 SS-szel félrement: az elődmodell elképesztően silány volt, ezzel pedig rendesen megtépázta a márka hírnevét. A megújulás része az új motoron kívül egy új gyár is.

Miután tavaly a TVS felvásárolta a Norton romjait, úgy fest, az indiai anyacég nem sajnálja a pénzt a feltámasztásra. A jelek szerint visszatér a stabilitás, és beszámolók szerint rég nem látott profizmust sugároz az az új gyár is, amely a napokban kezdte meg működését Solihullban. A gyártás indításakor a felvásárlás előtt beérkezett megrendelések kielégítésére koncentrálnak, ehhez igazodik az összeszerelendő modellek kiválasztása. Természetesen az alapjaiban újratervezett V4 SV is fontos szerepet kap, de nem sokkal később követheti a scrambler stílusú Atlas, majd a tervek szerint a Superlightot is elvinnék végre a szériagyártásig. Arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy ez a Superlight SS-t is érinti-e.

A mintegy hétezer négyzetméteren elterülő új létesítmény teljes kapacitását elérve évi nyolcezer motorkerékpár készítésére lesz alkalmas. De nemcsak a gyártásnak, hanem a tervezésnek, formatervezésnek, marketing- és értékesítési tevékenységeknek, valamint az ügyfélkapcsolatnak is otthont ad. Jelenleg 142 dolgozót alkalmaznak, de ez a szám folyamatosan növekszik.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.